۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۶۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

تبیین جایگاه ولی فقیه با استنادهای حدیثی از کج‌روی‌های فکری جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: برای مقابله با بدعت‌های رایج جهت تضعیف جایگاه ولی فقیه، باید ضرورت ها و لزوم جایگاه ولایت فقیه در حاکیمت دینی با بهره گیری از استنادهای روایی و حدیثی برای نسل جدید تبیین شود.
ولايت فقيه
حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این‌که مسیر حرکت و قیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جهت تداوم و استمرار اندیشه اسلام ناب محمدی بود، افزود: امام خمینی‌(ره) با حرکت خود برای تشکیل حکومت دینی همه مستندات مکتوب فقهی مرتبط با لزوم شکل‌گیری نظامی مبتنی بر اعتقادات و آرمان‌های اسلامی را به صورت عملی وارد میدان کردند.

وی با بیان این‌که تفرقه و دوگانگی از مهم‌ترین عوامل افول و خاموشی دولت‌ها و حاکمیت‌ها است، افزود: در مقابل؛ رهبری یکپارچه، مقتدر و توانمند از جمله عناصری است که حیات و دوام نظامی را در بستر ساختارهای ارزشی مهیا می‌کند.

این استاد حوزه ادامه داد: ملت‌ها هر چه قدر از نظر وجود منابع مالی و ذخایر طبیعی قدرتمند باشند با وجود تفرقه نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: امام خمینی(ره) در یک برهه زمانی حساس که جهان در سیطره افکار پوچ غرب بود، به عنوان یک محور بودند و با تشکیل حکومت دینی جایگاه ولی فقیه را به صورت عملی تثبیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه رهبر معظم انقلاب به سبب الهام گیری از اندیشه و سیره نبوی و امام راحل بسیار بالاتر است و سیر صعودی در راه حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در‌ سه دهه اخیر گواهی بر این مدعا است.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اصلاح حوزه و دانشگاه، رسالت حوزه را در تشریح و تبیین جایگاه ولی فقیه در جامعه خطیر عنوان و تاکید کرد: علما و بزرگان حوزه دین و فرهنگ اسلامی باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین این جایگاه را برای نسل‌های فعلی و آینده انقلاب تبیین کنند.

حجت الاسلام اصغری، معتقد است، بیان روایی و حدیثی برخی از مسائل در جامعه امروزی از بروز بدعت‌ها، کج‌روی‌ها و انحرافی‌های فکری در حوزه اعتقادات و ارزش‌های دینی می‌کاهد./936/ت302/س

ارسال نظرات