۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۰۷۱
آیت الله نور مفیدی:

نادیده گرفتن جایگاه حقیقی زنان در غرب نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به این که زن در کشورهای غربی شرایط مناسبی ندارد، ادامه داد: ظلم و تعدی علیه زنان در غرب هر روز در حال افزایش است.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: این بانوی نمونه اسلام الگویی بارز برای همه بانوان جامعه اسلامی است.

امام جمعه گرگان با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه مسائل به ویژه ولایت‌مدار و عفاف و حجاب اسوه ای برای همه زنان جهان است، خاطرنشان کرد: امروز بانوان جامعه اسلامی باید با مراجعه به سیره این بانوی ارزشمند اسلام آن را در همه شئون زندگی خود به کار گیرند.

وی با بیان این که زن در دنیای غرب به کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده است، افزود: این درحالی است که زن از دیدگاه اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

امام جمعه گرگان با ابراز نگرانی از شرایط بسیار نامناسب جایگاه ‌زن در کشورهای غربی ادامه داد: ظلم و تعدی علیه زنان در غرب هر روز در حال افزایش است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام برای زن ارزش و احترام وجود ندارد، تصریح کرد: کرامت و شخصیت زن در اسلام همواره مورد تأکید قرار گرفته است و این در حالی است که دنیای غرب تنها به دنبال سوء استفاده از جایگاه زن است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که در دنیای غرب حتی با انقلاب صنعتی در اروپا به اسم دفاع از حقوق زنان، آنان را در کارخانجات به کارهای سخت، با حقوق و مزایای کم به‌کار گرفتند، گفت: همین مسأله سبب پاشیده شدن نظام خانواده در کشورهای غربی شده است.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و با بیام این که آزاد سازی خرمشهر یکی از فتوحات رزمندگان اسلام بود، گفت: ایمان و تقوای الهی رزمندگان جبهه حق سبب پیروزی آنها در جنگ هشت ساله شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خش دیگری از سخنان خود به روز نکبت یعنی سالروز تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی اشاره کرد و با بیان این که این رژیم اشغال گر به منظور تأمین منافع آمریکا و انگیس از سوی این کشور ها در منطقه به وجود آمده است، گفت: این روز برای امت های اسلامی روز نکبت است.

وی در ادامه سخنان خود به  تولید «مستند ظهور نزدیک است» اشاره کرد و با بیان این که این مستند کاملاً کذب و دروغین است، گفت: هیچ کس حق ندارد برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که هر کس در مسأله ظهور بخواهد تردیدی ایجاد کند و یا زمان ظهور را اعلام کند، به هلاکت می‌رسد، ادامه داد: ظهور حضرت ولی عصر(عج) با خداوند متعال است و کسی نمی‌تواند در آن وارد شود./950/پ201/س
ارسال نظرات