۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۸۵۱
امام جمعه موقت دزفول:

آیت الله معزی فقیهی به تمام معنا بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دزفول، آیت الله معزی را عالمی فرهیخته و مجاهد دانست و اظهار داشت: بر خلاف سایر علمای صدر اسلام که تنها به یک اصل گرایش داشتند، آیت الله معزی عالمی بزرگوار و آشنا به علوم بود.
حجت الاسلام خسروپناه ـ همايش آيت الله معزي
حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، امام جمعه موقت دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، اظهار داشت: برگزاری این گونه بزرگداشت ها تأثیر زیادی در آشنا شدن جوانان و نوجوانان با معارف و ویژگی های شخصیتی علمای بزرگ اسلام دارد.

وی خاندان معزی را خاندان اهل علم، با فضیلت و با برکت عنوان کرد و گفت: در این خاندان علمایی بزرگ همچون آیت الله شیخ محمدرضا معزی و آیت الله شیخ میرزا محمدعلی معزی دزفولی پرورش یافتند که این دو شخصیت دینداریشان یک دیندای جامع نگر بود.

امام جمعه موقت دزفول؛ آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی را عالمی فقیه، مفسر، فرهیخته و آشنا با مباحث سیاسی دانست و بیان داشت: بر خلاف سایر علمای صدر اسلام که تنها به یک اصل گرایش داشتند، آیت الله معزی عالمی بزرگوار و آشنا با همه علوم بود.

وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی و سیاسی آیت الله معزی دزفولی، گفت: این عالم ربانی افزون که در حوزه های گوناگون علمی مفسر و مجتهد بود در سایر فعالیت های اجتماعی از جمله کمک در ساخت پل، تعمیر مدارس علمیه نیز شرکت داشته است.

حجت الاسلام خسرو پناه به فعالیت های سیاسی این عالم فقید و مجاهد اشاره کرد و اذعان داشت: آیت الله معزی دزفولی با توجه به این که در دوران پیری به سر می برد با اقتدار در برابر رژیم ستمشاهی و رییس ساواک ایستادگی می کرد و در عین حال می بینید در تفسیر، کلام، فقه و در علوم مختلف هم صاحب نظر بود؛ از این رو که می توان فکر و اندیشه آیت الله معزی را ناب و او را جامع نگر معرفی کرد./9465/ت303/ص
ارسال نظرات