۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۴۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جمهوری اسلام ایران دقیق ترین نظام قضایی دنیا را دارا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در هیچ یک از کشور های دنیا حقوق قضایی به گستردگی آنچه که در کشور ما وجود دارد، پیدا نخواهیم کرد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در بیست و سومین همایش ارتقای جایگاه سازمان پزشکی قانونی در گرگان با اشاره به این که حقوق قضایی اسلامی مسأله ای بسیار گسترده است، گفت: در هیچ یک از کشور های دنیا حقوق قضایی به گستردگی آنچه که در کشور ما وجود دارد، پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان این که گستردگی فضای اسلامی در دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است، افزود: در هیچ یک از سازمان های قضایی دنیا به این اندازه دقیق به مسائل نگاه نمی شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که فقه شیعه ای و حقوق قضایی شیعه می تواند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد، گفت:  امروز احکام مورد استفاده در دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منطبق بر احکام اسلامی است که در کشورهای دیگر وضع به این صورت نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که فقه شیعه از یک عظمت و گستردگی خاصی برخوردار است، خواستار توجه بیشتر بزرگان دینی و شخصیت های حوزوی به این موضوع مهم شد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که در حال حاضر فقه ما بیشتر جنبه فردی پیدا کرده است، تأکید کرد: امروز نیازمند ورود فقه شیعه به دیگر مسائل هستیم و باید علاوه بر جنبه فردی به دیگر جنبه ها نیز توجه خاص شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فقهای زمان شناس روند احکام نورانی اسلام و فقه اهل بیت(ع) را در دنیا عرضه کنند، تصریح کرد: امروز دنیا نیازمند احکام اسلامی است و این مسأله باید از سوی بزرگان دینی به ویژه حوزویان در سطح دنیا نهادینه شود.

امام جمعه گرگان با بیان این که در منابع اسلامی ظلم به سه دسته تقسیم شده است، افزود: ظلمی که هرگز بخشیده نمی شود، شرک به خدا است و ظلمی که اگر انسان توجه کند بخشیده می شود مثل روابطی که بین انسان و خدا وجود دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ظلمی را که خدا رها نمی کند، ظلم به مردم و حق الناس است، گفت: با انجام این ظلم تا روز قیامت خدای متعال به دنبال انسان است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با مهم خواندن وظیفه پزشک قانونی در ایران اسلامی، گفت: برای تشخیص جراحت، قاضی حکم می کند و تشخیص موضوع به عهده دیگران و پزشکی قانونی است و کار بسیار سنگینی است و به عبارتی دیگر اظهار نظر پزشکی قانون مربوط به حق الناس است.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اظهار نظری که در پزشکی قانونی انجام می شود به سبب حق الناس بودنش است و بسیار حساس است و باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات