۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۳۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سیره علمی و عملی علما بهترین الگو برای جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، جامعه امروز را نیازمند الگوهای فکری و عقیدتی مناسب دانست و تصریح کرد: مردم می‌توانند با مطالعه سیره‌ ‌بزرگان دینی زندگی خود را بر اساس آن الگو‌ها تنظیم کنند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان امروز در مراسم تجلیل از اساتید نمونه مدارس علوم دینی استان، با اشاره به تلاش استادشهید مطهری در راه کسب علم و دانش گفت: طلبه های جوان باید سیره علمی و عملی شهید مطهری الگوی خود قرار دهند.

وی، علما و روحانیان را پاسداران اصلی شریعت محمدی در تاریخ معرفی کرد و افزود: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در این مسیر جانفشانی و از خودگذشتگی های فراوانی کردند که اقتدار امروز اسلام و شیعه به دلیل همان جانفشانی های علما در طول تاریخ است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، جامعه امروز را نیازمند الگوهای فکری و عقیدتی مناسب دانست و تصریح کرد: علمای بزرگ اسلام بهترین الگو برای جامعه امروز هستند و مردم باید با مطالعه سیره علمی و عملی ان بزرگان زندگی خود را بر اساس آن الگو‌ها تنظیم کنند.

آیت الله نورمفیدی، استاد شهید مطهری را شخصیتی جامع، کامل، زمان شناس، ولایت مدار، دیندار و ارزشی توصیف کرد و ادامه داد: این روحانی انقلابی به عنوان یک عالم در جهان اسلام مطرح بود که آوازه اش در اقصی نقاط عالم پیچیده و همه از افکار و عقاید او بهره مند شدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار از آغاز دوران تحصیل در حوزه به صورت دائم در طلب علم و دانش بود و حتی یک لحظه نیز از تحصیل غافل نشد و طلبه‌های جوان باید از این شهید بزرگوار درس بگیرند.

امام جمعه گرگان، بر شناسایی نخبگان و استعدادهای حوزه های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: در میان طلاب مدارس علمیه استعدادهایی وجود دارد که این استعدادها برخی مواقع به دلیل پاره ای از موانع مغفول می ماند که باید برای به فعلیت درآوردن آن پتانسیل های ارزشمند این موانع را از سر راه برداشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طلاب باید قدر خود و استعدادهایشان بدانند و از نعماتی که خدواند به ارزانی داشته به خوبی استفاده کنند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل برای طلاب در حوزه های علمیه فراهم است که باید مغتنم شمرده شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه خاصی به امور حوزه‌های علمیه دارد، بیان داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد تحول در مدارس علمیه سراسر کشور هستیم که این نشان دهنده دغدغه نظام به تقویت کمی و کیفی حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه گفت: علم و اسلام تنها به چند کتاب خلاصه نمی‌شود، اگر اسلام چند کتاب بود و همه معلومات در این کلاس‌ها و کتب خلاصه می‌شدند این قدر تألیفات به روز در زمینه‌های علمی و تخصصی دین صورت نمی‌گرفت که این نشان دهنده گستردگی علوم اسلامی است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که دل مرده، علم با حاصل را به ارمغان می آورد و در این حالت است که علم خود حجابی می شود که راه را برای ارتباط با خدا مسدود می‌کند، خاطرنشان کرد: زمانی علم ما می‌تواند مفید باشد که دل‌های ما با نور محبت و عشق خداوند روشن و جان گرفته باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات