۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۳۰۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

مقابله با بدعت و انحراف‌ مهم‌ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، روحانیت را پرچم دار عرصه تبلیغ دین معرفی کرد،‌ بیان داشت: حضور در صحنه روحانیت می تواند بسیاری از توطئه های نرم دشمنان را خنثی کند.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در دیدار تعدادی از روحانیان مستقر این استان، حضور روحانی در مناطق روستایی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در میان مردم دانست و گفت: تجربه ثابت کرده فعالیت های تبلیغی یک مبلغ در مناطق دو افتاده و روستایی تأثیر بسیار مناسبی در نهادینه شدن فرهنگ اهل بیت(ع) دارد.

وی، تبلیغ دین مبین اسلام را کار ارزشمندی دانست و با بیان این که مبلغان ادامه دهندگان راه و مسیر پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) هستند، افزود: امروز مبلغان به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین در جامعه وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، تعمیق باورهای دینی و نهادینه کردن ارزش های اسلامی را مهم ترین دستاورد حضور روحانیان در مناطق روستایی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح روحانیان مستقر در چند سال اخیر موفقیت های گسترده را در عرصه تبلیغی کسب کرده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که استقرار یک روحانی در روستا و مناطق دور افتاده و همچنین ارتباط چهره به چهره با اقشارمختلف مردم به ویژه نسل جوان زمینه تقویت ارزش های دینی در مخاطب را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل فعالیت های تبلیغی روحانیان در سطح روستاها به حداقل رسیده است.

وی به تلاش دشمنان نظام اسلامی در ترویج فرهنگ غربی در سطح جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نظام سلطه سرمایه گذاری کلانی را در عرصه تهاجم فرهنگی به منظور گرفتن هویت دینی نسل جوان جامعه ما انجام داده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که ما هرچه در عرصه تبلیغ دین و فرهنگ اسلامی سرمایه گذاری و تلاش کنیم باز هم کم است، ادامه داد: اگر می خواهیم در برابر آن هجمه های عظیم غرب ایستادگی کنیم باید تلاش های ما در عرصه ترویج دین و احکام اسلامی چند برابر شود.

حجت الاسلام حسینی، روحانیت را پرچم دار عرصه تبلیغ دین معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار جامعه در طول تاریخ همواره در برابر بدعت گذاری ها و انحراف ها ایستادگی کرد، بیان داشت: حضور در صحنه روحانیت در شرایط امروز نیز می تواند بسیاری از توطئه های نرم دشمنان را خنثی کند.

وی با اشاره به این که امروز استراتژی غرب در برابر نظام اسلامی تغییر کرده است، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام امروز برای ضربه زدن به این نظام الهی به توطئه های نرم افزاری روی آورده اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، ایجاد شبهات اعتقادی و سیاسی، ترویج افکار انحرافی و حمایت از فرقه های ضاله را بخشی از توطئه های نرم دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و ادامه داد: امروز مبلغان بهترین قشر برای مقابله با شبهه افکنی دشمنان هستند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه اظهار داشت: نشر و گسترش فرهنگ دینی، قرآنی و معارف اسلامی و پاسخ گویی به شبهات دینی و قرآنی نسل جوان باید در الویت برنامه های فرهنگی مبلغان باشد.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم روحانی مستقر برنامه ریزی مناسب در راستای ایجاد یک محیط شاد مذهبی و زدودن بدعت و خرافه ها در منطقه تبلیغی است که تحقق این مهم نیازمند مطالعه، به روز کردن اطلاعات است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: روحانی مستقر باید با برنامه های مناسب فرهنگی، دینی، قرآنی مطابق با نیاز و سلایق نسل جوان در راستای تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان گام بردارند و آنان را تشویق به امر مطالعه کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات