۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۲۲۵

دومین دوره آموزش تربیت مربی معارف مهدویت در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از شرکت بیش از 150 روحانی بومی در دومین دوره آموزش تربیت مربی معارف مهدویت در استان خبرداد.
دوره آموزشي


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با بیان این که به زودی شاهد برگزاری دومین دوره آموزش تربیت مربی معارف مهدویت در استان خواهیم بود، گفت: این دوره آموزشی با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت قم برای دومین برای باردر گلستان برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با معارف مهدویت را ضروری دانست و بیان داشت: باید با تربیت مربی در حوزه مهدویت، اندیشه های اصیل و روح بخش این فرهنگ الهی را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که ثبت نام از روحانیان علاقه مند شرکت دراین دوره آموزشی از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا هفته گذشته نیز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: ارائه مدرک اشتغال به سطح یک و بالاتر از مرکز مدیریت حوزه های علمیه، داشتن حداقل پنج سال سابقه تبلیغ و شهرت تبلیغی، کسب امتیاز لازم در مصاحبه و گزینش و ملبس دائم به لباس روحانیت از جمله مهم ترین شرایط ثبت بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که این طرح با استقبال گسترده ای از سوی روحانیان روبرو شد، ادامه داد: این دوره به منظور ترویج، تعمیق، آسیب زدایی، پاسداشت معارف مهدویت و پاسخ به شبهات جوانان برگزار می شود

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف فرهنگ مهدویت به کارگرفته اند، گفت: رشد و گسترش فرقه انحرافی نقشه شوم دشمنان برای منحرف کردن جامعه از رسیدن به ارزش های مهدوی است.

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظاراست، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که ارزش های مهدوی باید به گونه ای تأثیرگذار در سطح جامعه نهادینه شود، بیان داشت: ترویج ونهادینه کردن این ارزش ها می تواند درتبیین صحیح فرهنگ مهدویت درجامعه تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که متولیان دینی و فرهنگی وظیفه سنگینی درجهت تقویت فرهنگ اصیل مهدوی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: همه تلاش های در سطح کشور باید درجهت تبیین ارزش های مهدوی صرف شود.

وی با اشاره به این که اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی منحصر به فرد یکی از توانمند ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، تصریح کرد: گسترش این فرهنگ نورانی سبب رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: مهدویت امتداد امامت، آخرین ذخیره هستی، ثمره همه رسالت ها، مبلغ همه کمالات و سرچشمه همه خیرات است./950/پ202/س

ارسال نظرات