۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۰۹۵
خطیب جمعه بیروت با اشاره به کشته شدن بن لادن:

نقش آمریکا در حمایت از تروریسم و تروریست ها نادیده گرفته شده است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با اشاره به نادیده گرفته شدن نقش آمریکا در ایجاد آشوب های خونین در منطقه و حمایت از تروریسم، پایان یافتن سلطه جویی غرب را تنها راه ارتقای امنیت جهانی دانست.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک بیروت با اشاره به خرسندی و خوشحالی بسیاری از شخصیت ها و رسانه های غربی و نیز شرقی پس از انتشار خبر کشته شدن بن لادن از سوی دولت آمریکا و سخن گفتن از پیروزی بر شر و ارتقای سطح امنیت، گفت: این در حالی است که در این میان هیچ اشاره ای به مسؤولیت دولت های پی در پی آمریکا در حمایت از تروریسم و ترویست ها نشده است.

وی با اشاره به زمینه سازی دولت آمریکا برای ایجاد فضای ترورییسم از راه خشونت آفرینی در منطقه و جهان طی دو دهه اخیر، گفت: دولت آمریکا بود که راه را برای همه آشوب های خونین در منطقه هموار کرد و از تمام کسانی که خشونت خونین را بدون مجوزی شرعی به کار گرفتند و خون بی گناهان را تحت عناوین مذهبی و طایفه ای پایمال کردند در حالی که اقدام خود را مقاومت در برابر اشغالگری می خواندند، حمایت کرد.

سید علی فضل الله با تاکید بر اینکه سطح امنیت بین المللی تنها زمانی ارتقا خواهد یافت که سلطه جویی غربی بر ملت ها خاتمه یابد و اشغالگری و غارت ثروت ها و اراده ملت ها پایان بگیرد، افزود: تا زمانی که فشارهای فراوان شورای امنیت سازمان ملل که به آلت دست استکبار جهانی تبدیل شده است علیه ملت ها و آزادگان و آزادی خواهان به ویژه از مسلمانان ادامه داشته باشد، استقرار، ثبات و امنیت توسعه نخواهد یافت.

وی مدعیان مبارزه با تروریسم و کسانی که داعیه رویارویی با آن را دارند را به زدودن تفکرات خشونت طلب از افکار و اعمال خود فراخواند و افزود: این دسته تنها هنگامی که مبارزه با تروریسم در راستای منافع شخصی آنهاست، با آن مبارزه می کنند و هنگامی که خطری برای آنها ایجاد کند در برابر آن می ایستند. این گروه مقاومت و تروریسم را یکی می دانند؛ چراکه آزادی خواهی و مقاومت در برابر اشغالگری در میان ملاک های آنها جای خود را از دست داده است.

گفتنی است که طبق گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، شش روز پیش در واشنگتن از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده خبر داد و این خبر از سوی مقام های ارشد سازمان های اطلاعاتی پاکستان تایید شد و امروز نیز سران القاعده در پیامی رسماً مرگ رهبر خود را تایید کردند./981/ب902/گ
ارسال نظرات