۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۰۸۶

ایران اسلامی در سالروز شهادت حضرت زهرا غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شهرهای مختلف ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم شد و ملت ولایتمدار ایران با حضور در مراسم عزای حضرت زهرا به عزاداری و سوگواری پرداختند.
فاطمه الزهرا س
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور، شهرهای مختلف ایران اسلامی در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره غرق در عزا و ماتم و سیاه پوش بود و مردم انقلابی و ولایتمدار مراسم و آئین عزاداری این بانوی گرامی را با شکوه خاصی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مردم سوگوار و عزادار ایران اسلامی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت سیاه پوش در قالب هیئات و دستجات عزاداری در مراسم عزاداری دخت گرامی رسول اکرم(ص) حضور یافتند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از قم نیز حاکی است، مردم ولایتمدار و انقلابی این شهر نیز همراه با علما و مراجع تقلید مراسم عزای صدیقه طاهره را با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا با شکوه خاصی برگزار کردند و در این ماتم و مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، عبدالله جوادی آملی و سایر علما با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم به مدت سه روز برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و مداحان به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی پرداخته و سخنرانان مناقب و فضائل این بانوی بزرگوار را تبیین کردند.

همچنین در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور خانواده های شهدا، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در منطقه پردیسان قم برگزار و پیکر پاک این شهید والامقام در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) این منطقه در آغوش خاک آرام گرفت. /924/پ202/ج

ارسال نظرات