۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۰
جهت اعزام به مدارس علمیه خراسان؛

آغاز نام‌نویسی برای جذب و گزینش اساتید

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی جذب و گزینش اساتید اعزامی به مدارس شهرستان‌های حوزه علمیه خراسان از پنجم اردیبهشت آغاز و تا 25 این ماه ادامه دارد.
آزمون


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصراله پژمان فر،‌ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به منظور تکمیل کادر آموزشی مدارس شهرستان های استان‌های خراسان از بین فضلا و روحانیون مستعد، مهذب، توانمند نام نویسی می کند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش متقاضیان به صورت آزمون کتبی، شفاهی، مصاحبه عمومی و دوره آموزشی و آزمون پایان دوره انجام می شود، خاطر نشان کرد: پذیرفته شدگان از تمام خدمات حوزه و خدمات ویژه اساتید بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه متقاضیان می توانند جهت ثبت نام تا تاریخ 25 اردیبهشت به مدیریت آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان، اتاق 307 مراجعه کنند، ابرازداشت: زمان اعلام نتایج آزمون کتبی و تعیین نوبت شفاهی نوزده خرداد ماه است.

وی با بیان این مطلب که آزمون شفاهی 23 تا 30 خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: دوره آموزشی و آزمون پایان دوره هجدهم تا 31 تیرماه و زمان مصاحبه عمومی نیز سوم تا پنجم مرداد ماه اعلام شده است.

حجت الاسلام پژمان فر داشتن حداکثر 45 سال سن، ملبس بودن، داشتن پرونده رسمی در حوزه علمیه خراسان، قم و یا اصفهان، ارائه گواهی اتمام پایه هشت و یا ده، برخورداری از سلامت جسمی و عدم اشتغال و همکاری با مراکز دیگر را از جمله شرایط پذیرش دانست و اظهارداشت: افرادی که در این دوره جذب شوند، ضمن تعهدی سه ساله برای تدریس در مدارس علمیه شهرستان‌های خراسان، می بایست روزانه دو ساعت در مدرسه حضور داشته و چهار درس را تدریس کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی پیش بینی شده توسط مدیریت آموزش و برنامه ریزی این معاونت و قبولی در آن به عنوان یکی دیگر از شرایط پذیرش، یادآور شد: متقاضیان پس از قبولی و پذیرش، در یکی از سه رشته تخصصی ادبیات عرب، علوم عقلی و فقه و اصول تدریس خواهند کرد.

وی مواد آزمون را صرف، نحو، بلاغت، احکام، عقاید، منطق، فلسفه، فقه و اصول اعلام کرد و با بیان اینکه مجموع نمره آزمون کتبی 100 است، گفت: تعداد سؤالات و امتیازات این مواد درسی برای هر یک از رشته های تخصصی سه گانه متفاوت است.

وی یادآور شد: آزمون کتبی به صورت کاربردی و حل مسأله در قالب امتحان کتاب باز برگزار خواهد شد./934/د102/ع

ارسال نظرات