۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۷۹۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تحقق واقعی جهاد اقتصادی زمینه ساز خود کفایی کشور در حوزه های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در سال جدید سرعت رسیدن نظام اسلامی به قله های سعادت و پیشرفت را چند برابر خواهد کرد.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: جهاد در لغت به معنای تلاش است و در اصطلاح و عرف اسلامی این کلمه به معنای خاص و ویژه یعنی حضور در میدان نبرد و مبارزه است.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: مسؤولان کشور باید در تعبیر این کلمه عمیق باشند و اشراف کامل به این موضوع داشته باشند، زیرا ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی، بعد از آن در دوران سازندگی و تحریم، پیشرفت های علمی و حتی مسائل سیاسی جهاد کرده ایم، بطوری که در مسائل سیاسی دشمن سعی می کند، پای ما را قطع کند و جلوی ما را از ورود به مسائل جهانی و منطقه ای بگیرد.

امام جمعه گرگان، تحقق واقعی جهاد اقتصادی را زمینه ساز خود کفایی ایران اسلامی در حوزه های مختلف دانست و تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید سرعت رسیدن نظام اسلامی به قله های سعادت و پیشرفت را چند برابر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی در برابر منویات مقام معظم رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف دارند، خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودهای ایشان در سال جهاد اقتصادی باید جزء اولویت های کاری مسؤولان و همه مردم باشد.

آیت الله نورمفیدی، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بیانگر توجه ویژه ایشان به مسائل اقتصادی دانست و تصریح کرد: قوای سه گانه باید با برنامه مدون نسبت به تحقق مناسب شعار امسال تلاش کنند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود ورود بی رویه محصولات خارجی به کشور را یک جنگ اقتصادی علیه کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی در تلاش هستند با هر شیوه و ترفند مانع از توسعه و پیشرفت نظام اسلامی شوند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: امروز زمینه تولید این محصولات کشاورزی و حتی در بخش صنعت زمینه رشد و ترقی در کشور وجود دارد، اما اجناس خارجی حتی با کیفیت پائین تر وارد بازارهای ما شده و بازار کشور را احاطه کرده است.

وی اظهار داشت: خرید این اجناس باعث می شود که کارگر چینی و کارخانجات و تولیدکنندگان آنان سرپا باشند و از سوی دیگر کارگران و تولیدکنندگان ما از کار، بیکار شوند. 
 
آیت الله نورمفیدی گفت: بهترین راه برای تغییر سیاست اقتصادی کشور این است که از وابستگی به نفت خارج شویم و این باید نقطه اساسی هدف ما در مسائل اقتصادی باشد و به جای آن به منابع و تولیدات خود تکیه کنیم.

وی با اشاره به معنای به ورزی خاطرنشان کرد: حداقل استفاده از سرمایه ها و منابع و سودهی حداکثری، معنای واقعی بهورزی است و باید این مساله مد نظر باشد و متکی به نیروی انسانی خود باشیم.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ برای آن که بتوانیم در بازارهای جهانی مبارزه کنیم و وارد شویم، باید روش اقتصادی کشور، تغییر نماید.
 
امام جمعه گرگان در بخش پایانی سخنان خود در با اشاره به این که همیشه اعمال ریشه در فرهنگ ها و نگاه ها دارد، گفت: باید نگاه خود را از منطقه ای خارج و به سمت نگاه جهانی برویم که بدون شک در برنامه ها و عملکردها تاثیر خواهد داشت و می توان به افق سند چشم انداز توسعه کشور دست یافت./950/پ202/ع

ارسال نظرات