۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۴۸۷
به منظور توانمند‌سازی مبلغان؛

جلسات مذهبی بانوان در گلستان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به افزایش جلسات خانگی و بیان برخی مطالب غیر واقعی در این نشست ها، از ساماندهی این نشست ها و مبلغان سنتی در استان خبر داد.
دوره آموزشي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید علی میرباقری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خواهران مبلغ استان، از ساماندهی مبلغان سنتی در استان خبرداد.

وی با اشاره به افزایش جلسات خانگی و بیان برخی مطالب غیر واقعی دراین نشست ها، افزود: متأسفانه برخی مبلغان سنتی که هیچ گونه تحصیلات حوزوی و یا دانشگاهی در این خصوص ندارند با تشکیل برخی جلسات خانگی به امر تبلیغ احکام اسلامی می پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که شناسایی و ساماندهی مبلغان سنتی به صورت جدی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی این افراد مانع از ترویج برخی مطالب غیر مستند و همچنین تقویت امر تبلیغ دین در سطح جامعه می شود.

میرباقری، وی با بیان این که بانوانی که در این حوزه اطلاعات دینی دارند و به عنوان مبلغ سنتی مشغول فعالیت هستند زیر پوشش این طرح قرار می گیرند، بیان داشت: این مبلغان پس از شناسایی و سازماندهی، رتبه بندی می‌شوند.

وی از برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی تبلیغ برای مبلغان سنتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگاه‌های آموزشی پس از شناسایی و ساماندهی خواهران مبلغ سنتی به منظور تقویت سطح معلومات و توانایی تبلیغی آنها برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از مبلغان به عنوان مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه یاد کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد.

میرباقری همچنین به تلاش دشمنان قسم خورده اسلام برای ترویج خرافه و بدعت در مراسم‌های عزاداری و جلسات مذهبی اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با تغییر رویکرد سخت افزاری به نرم‌افزاری تلاش می‌کنند با گسترش فرقه‌های انحرافی و ضاله زمینه خرافه و شبهه در برنامه‌های اعتقادی و دینی جامعه اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز با شبهات دینی و اعتقادی بسیار زیادی در سطح جامعه روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: اگر جلسات دینی و مذهبی خانگی ما ساماندهی نشوند در آینده ای نزدیک شاهد ورود بی حد و حصر خرافه و بدعت در این نشست ها خواهیم بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوای دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به فناوری های نوین جامعه مجهز کنند.

وی با بیان این که تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود، تصریح کرد: مبلغان باید تلاش کنند موزه‌های دینی را طبق مقتضیات زمان و مکان با هم تطبیق دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام های تبلیغی است، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش تخصصی مبلغان را با این شیوه های تبلیغی آشنا خواهد کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات