۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۱۹۳
در گلستان؛

نخستین دوره آموزش کاربردی تربیت مربی مهدویت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری نخستین دوره آموزش کاربردی تربیت مربی مهدویت وِیژه روحانیان در استان خبرداد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از برگزاری نخستین دوره آموزش کاربردی تربیت مربی مهدویت در استان خبر داد و گفت: این دوره به منظور ترویج، تعمیق، آسیب‌زدایی، پاسداشت معارف مهدویت و پاسخ به شبهات جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف فرهنگ مهدویت به کارگرفته‌اند، گفت: رشد و گسترش فرقه انحرافی نقشه شوم دشمنان برای منحرف‌کردن جامعه از رسیدن به ارزش‌های مهدوی است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با تأکید براین که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که ارزش‌های مهدوی باید به گونه‌ای تأثیر‌گذار در سطح جامعه نهادینه شود، بیان داشت: ترویج و نهادینه‌کردن این ارزش‌ها می‌تواند در تبیین صحیح فرهنگ مهدویت در جامعه تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که متولیان دینی و فرهنگی وظیفه سنگینی در جهت تقویت فرهنگ اصیل مهدوی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌های در سطح کشور باید در جهت تبیین ارزش‌های مهدوی صرف شود.

وی با اشاره به این که اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی منحصر به فرد یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، تصریح کرد: گسترش این فرهنگ نورانی سبب رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با معارف مهدویت را ضروری دانست و بیان داشت: باید با تربیت مربی در حوزه مهدویت، اندیشه‌های اصیل و روح بخش این فرهنگ الهی را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام ولی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط ‌نام‌نویسی برای شرکت در این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: ارائه مدرک اشتغال به سطح یک و بالاتر از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، داشتن حداقل پنج سال سابقه تبلیغ و شهرت تبلیغی، کسب امتیاز لازم در مصاحبه و گزینش و ملبس دائم به لباس روحانیت از ‌مهم‌ترین شرایط ثبت است.

وی همچنین افزود: مدارک لازم برای ‌نام‌نویسی تصویر شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس 3*4 و تکمیل فرم‌ نام‌نویسی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اولویت در اعزام، پرداخت کمک هزینه آموزشی، ارائه گواهی پایان دوره به تأیید مرکز مدیریت حوزه علیمه قم از مهم‌ترین مزایای این دوره است، ادامه داد: ‌نام‌یسی از علاقه‌مندان شرکت در این دوره آموزشی از اول اردیبهشت آغاز و تا دهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌تواند برای کسب اطلاع بیشتر به اداره کل تبلیغات اسلامی مراجعه و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره‌های  2224571- 2224579 -0171 تماس حاصل کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات