۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۰۹۳
در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

ساختار معرفتی و مطالعاتی گروه مدیریت اسلامی شکل گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ساختار معرفتی و مطالعاتی گروه مدیریت پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تشکیل شده است.
حجت الاسلام علي آقاپيروز


حجت‌الاسلام علی آقا پیروز، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تشکیل ساختار معرفتی و مطالعاتی گروه مدیریت پژوهشکده نظام‌های اسلامی این پژوهشگاه خبر داد.

وی با بیان این‌که گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گروهی تازه تأسیس است، به تشریح فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: ساختار گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه با توجه به ضرورت تحول در علوم انسانی و پایه‌ریزی علوم انسانی اسلامی به ویژه در عرصه مدیریت شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام آقا پیروز، افزود: تحقیق بر روی مبانی، موضوعات و مسائل مدیریتی با رویکرد اسلامی، کشف نظام مدیریتی اسلام، کشف و طراحی نظام مدیریتی اسلام، تحقیق و تبیین عالمانه مبانی و مباحث اساسی نظام مدیریتی اسلام از مهم‌ترین اهداف تأسیس این گروه است.

مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ارائه الگوهای کاربردی در قلمرو مدیریت اسلامی، آسیب‌شناسی نظری و کاربردی نظام مدیریتی ایران، نظریه‌پردازی در قلمرو مباحث نظام مدیریتی اسلام و بسترسازی برای تحقق کامل نظام مدیریتی اسلامی را جمله اهداف تأسیس این گروه برشمرد.

وی ادامه داد: پایه‌ریزی فقه مدیریت و تحقیق درباره مسائل مستحدثه فقهی در حوزه مدیریت و سازمان، پاسخ‌گویی به شبهات و نیازهای مطرح در باب فقه مدیریت و نظام مدیریتی اسلام و شناخت و نقد علمی مکاتب و نظام‌های مدیریتی از دیگر اهداف تأسیس این گروه است.

حجت‌الاسلام آقا پیروز با اشاره به بررسی زیر ساخت‌های گروه مدیریت اسلامی و ساختار موضوعی گروه و تعیین حوزه تمحض اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: گروه مدیریت اسلامی فعالیت خود را به صورت رسمی در تیرماه سال 87 در درون پژوهشکده نظام‌های اسلامی آغاز کرد.

وی با بیان این‌که ساختار موضوعی گروه پس از بررسی در شورای علمی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال حاضر با برخی مراکز دانشگاهی تعامل داشته و اجرای تحقیقات مشترکی را در نظر دارد.

عضو هیأت علمی گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: گروه مدیریت اسلامی دارای حلقه فقهی مدیریت است که به زودی با برگزاری جلسات فقهی شاهد ظهور مسائل فقهی در عرصه مدیریت و پاسخ‌های آن از سوی فقهای حلقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی، شیوه رهبری در مدیریت امام خمینی(س)، مدیریت تبلیغ، الگوی فرهنگ سازمانی از منظر حضرت علی(ع)، بهره وری نیروی انسانی با رویکرد اسلامی و الگوی انگیزش از دیدگاه اسلام از طرحنامه‌های مصوب آن است.

مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ساختار معرفتی و مطالعاتی گروه مدیریت اسلامی خبر داد و گفت: ساختار معرفتی نقشه راه گروه مدیریت اسلامی است.

حجت‌الاسلام آقا پیروز یادآور شد: این گروه در حال حاضر دارای یک عضو هیأت علمی، شش محقق پروژه‌ای و دبیر حلقه فقهی است و فقه‌الاداره، نزاع مدیریت اسلامی، اخلاق مدیران، فلسفه مدیریت اسلامی شامل مبانی مدیریت اسلامی و تکنولوژی مدیریت اسلامی از محورهای مطرح در این گروه است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات