۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۹۲۱
رییس کمیته حقوقی مجمع تشخیص مصلحت:

موضوع قرارداد سپر جزیره دخالت نظامی دولت بیگانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم بحرین مطالبات حقی دارند که باید حکومت به آن گردن نهد و حق ندارد در مقابل اقدام اعتراضی مسالمت آمیز مردم دست به اسلحه ببرد.
حجت الاسلام محمدجواد حبيبي تبار


حجت الاسلام محمدجواد حبیبی تبار، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: حکومت بحرین امروز نهایت سفاکی عیله مسلمانان و شیعیان را انجام می دهد.

وی ادامه داد: هر مسلمانی باید در مقابل این اقدامات وحشیانه موضع گیری مناسب داشته باشد و این اقدامات ننگین را محکوم کند.

این استاد حقوق اظهار داشت: هر اقدامی که به نفع دولت بحرین انجام شود به ضرر جهان اسلام است و همه باید در مقابل حاکیمت بحرین موضع گیری کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید در مقابل فجایع بحرین حساس باشند اما در کشور ایران که نظام اسلامی حاکم است باید اقدامات سنجیده و نظام‌مند باشد.

این استاد مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: نباید با اقدامات نسنجیده و خودسرانه زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم آوریم و هزینه بر کشور وارد کنیم.

وی پیرامون اقدام کشور عربستان در مداخله نظامی در کشور بحرین اظهار داشت: اقدام عربستان با چارچوب‌های پذیرفته شده جهانی مخالف است.

وی با اشاره به قرارداد سپر جزیره گفت: این قرارداد بین کشورهای حوزه خلیج فارس امضا شده است که در مقابل حمله نظامی کشور خارجی در منطقه مورد نظر نیرو پیاده کنند.

این استاد حقوق گفت: توجیه عربستان در دلیل قرار دادن قرارداد سپر جزیره برای مداخله در اوضاع کشور بحرین دلیل پوچ و باطلی است.

وی بیان داشت: کشور بحرین نه مورد تهاجم کشور خارجی قرار گرفته است و نه حتی اعتراض های داخلی از جنس نظامی است.

حجت الاسلام حبیبی تبار اذعان داشت: مردم بحرین مطالبات حقی دارند که باید حکومت به آن گردن نهد و حق ندارد در مقابل اقدام اعتراضی مسالمت آمیز مردم دست به اسلحه ببرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات