۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۸۹۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تبیین دیدگاه قرآنی در مسأله امامت و ولایت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، توجه به دیدگاه قرآنی در خصوص امامت و ولایت را ضروری دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان ادامه دهندگان راه انبیاء آنچه که قرآن از مسأله رهبری و امامت تبیین کرده را عملیاتی کنیم.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاداقتصادی اشاره کرد و گفت: جهاد برای جامعه ما در همه زمینه ها به ویژه علم و دانش لازم است.

وی به توطئه افکنی های سه دهه گذشته بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: دنیای غرب همه تلاش خود را به کار گرفته تا مانع از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شود.

امام جمعه گرگان یکی از میادین مهم جهاد را میدان اقتصاد دانست و ادامه داد: مهم ترین عامل قدرت و برتری کشورهای امروز جهان موضوع اقتصاد آنها است و به گونه ای برای خود برنامه ریزی می کنند که بیشترین نقش را در بازارهای جهانی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان ‌گونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند، باید اقتصاد خود را از نفت جدا کنیم و از همه منابع با کمترین استفاده بیشترین سود را ببریم، گفت: افزون برآن برای آن که بازارهای جهانی را به دست بگیریم، ضمن شناسائی موقعیت بازار با استفاده از کارشناسان و متخصصان، باید تولید را بالا ببریم واگر به منابع و تولید اهمیت دهیم، به تحقق شعار جهاد اقتصادی کمک کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه ورود کالاهای خارجی ارزان قیمت در کشور را عاملی در تضعیف اقتصاد و بازار داخلی و تقویت بازار خارجی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان در سال جهاد اقتصادی تلاش کنند تا شاهد بازار داخلی قدرتمندی باشیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ورود این کالاها به کشور، در واقع به تولید، اشتغال و اقتصاد کشور ما ضربه می زند، گفت: از دیدگاه من این مسأله مصداق جنگ نرم است و به همین دلیل تعبیر رهبر معظم انقلاب از جهاد، بار معنایی بسیاری دارد و ما نیز باید در این زمینه با همه قوا وارد شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه جامعه امروز از امامت اشاره کرد و گفت: متأسفانه تلقی عام جامعه ما از امامت صحیح نیست.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم به عنوان ادامه دهندگان راه انبیاء آنچه که قرآن از مسأله رهبری و امامت تبیین کرده را عملیاتی کنیم و پیامبر اسلام‌(ص) را به عنوان یک الگو و اسوه در زندگی خود قرار دهیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: متأسفانه در جامعه ما این برداشت هنوز نهادینه نشده است و باید به دیدگاه قرآن در خصوص امامت ولایت توجه ویژه ای داشته باشیم.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دین و آیین ما شخصیت ها و مفاخر زیادی در همه زمینه ها وجود داشتند و نیز شخصیت های علمی بزرگی پرورش یافته اند که این مسأله نشان می دهد، بحث مفاخر و مشاهیر علمی در ایران ریشه در آئین و مذهب دارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تصریح کرد: یکی از آثار و برکات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، باز شدن فضا برای پرورش نخبگان و استعدادهای کشور و در مجموع مشاهیر و مفاخر است./950/پ202/س

ارسال نظرات