۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۸۱۴
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

امام راحل الگویی همیشگی برای جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی گیلان با بیان این که امام راحل برای همه انسان‌ها اسوه و الگویی همیشگی است، تصریح کرد: جوانان را باید بیشتر با این شخصیت جهانی آشنا کنیم.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی گیلان، امروز ‌در جلسه برنامه ریزی سالروز ارتحال امام راحل با بیان این که انقلاب اسلامی بدون نام امام (ره) شناخته شده نیست، اظهار داشت: ایام ارتحال امام (ره) فرصت مناسبی برای بازخوانی و بازنگری آثار، تفکر، توصیه‌ها و دغدغه‌های امام (ره) در حوزه‌های مختلف است.

وی، سالگرد ارتحال امام‌(ره) را فرصت مناسبی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به جهانیان عنوان کرد و افزود: میهمانان بسیاری در این ایام وارد گیلان می‌شوند و برای آنها باید برنامه‌هایی داشته باشیم.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که امام راحل برای همه انسان‌ها اسوه و الگویی همیشگی است، تصریح کرد: جوانان را باید بیشتر با این شخصیت آشنا کرده و پیوند بزنیم.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل به سه کمیته تبلیغات، مراسم و فرهنگی گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام راحل، گفت: 51 پیشنهاد برای سازمان‌هایی که در نخستین جلسه اعضای آن مشخص شده‌اند، ارائه شده است.

حجت الاسلام اشجری بر فعال شدن مساجد و بقاع متبرکه در سالگرد ارتحال امام‌(ره) تأکید کرد و بیان داشت: دو هزار و 200 ختم قرآن در 22 بقعه شاخص استان در ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، فعال کردن بقاع متبرکه با توجه به حضور مسافران در اماکن زیارتی در تعطیلات سالگرد ارتحال امام (ره)، تکثیر و توزیع مستند تاریخی شاخص برای بهره‌برداری زائران در بقاع متبرکه استان و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در 22 بقعه شاخص با دعوت از سخنرانان و ذاکران را از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این ایام برشمرد.

وی به برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان در سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی مانند ارسال پیامک با بهترین جمله در توصیف امام(ره) مسابقه‌ای از وصیتنامه امام راحل، تهیه و توزیع بروشورهایی از سیره عملی امام(ره)، حضور فعال در مراسم بیعت با امام (ره) و شهدا در پنج‌شنبه 12 خرداد از طرف جامعه فرهنگیان و تشکل‌های دانش‌آموزی در گلزارهای شهدای استان، نصب پرده نوشته با جمله‌هایی از امام (ره) در مدرسه‌ها و برگزاری ویژه‌برنامه‌های درون‌سازمانی در نواحی آموزش و پرورش به منظور ارتقای بصیرت فرهنگیان از برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان است.

حجت الاسلام اشجری، برپایی مراسم دانشجویی در تبیین ابعاد شخصیتی امام(ره) از آغاز خرداد ماه، فضاسازی تبلیغی و محیطی در مراکز دانشگاهی با چاپ بنر، تهیه و توزیع مستند «امام روح‌الله» و «شاخص» در جمع دانشجویان، فعال کردن تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در راستای تجلیل از معمار کبیر انقلاب را از جمله برنامه‌های مراکز دانشگاهی و بسیج دانشجویی اعلام کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سالگرد ارتحال امام (ره)، تصریح کرد: فعال کردن مساجد به منظور برگزاری مراسمی با یاد و نام امام (ره)، برگزاری جلسه‌ای ویژه با ائمه جماعات، علما و روحانیان برای تبیین ضرورت برگزاری مراسم و تکثیر و توزیع مستند شاخص یا «امام روح‌الله» در سطح مساجد استان از برنامه‌های اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است.

وی، برگزاری مراسم استانی ارتحال امام راحل را ساعت ده صبح شنبه 14 خرداد در مصلای امام خمینی (ره) رشت اعلام کرد و اظهار داشت: مراسم بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید انقلاب حجت‌الاسلام سیدیونس رودباری صبح 15 خرداد در رودبار با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات