۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۶۷۸
به همت جامعه المصطفی العالمیه:

نخستین اجلاسه نهضت پایان نامه نویسی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاسیه نهضت پایان‌نامه نویسی از سوی معاونت پژوهش و اداره کل پشتیبانی آموزش جامعه المصطفی در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
نخستین اجلاسه نهضت پایان نامه نویسی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،نخستین اجلاسیه نهضت پایان‌نامه نویسی از سوی معاونت پژوهش و اداره کل پشتیبانی آموزش جامعه المصطفی در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

این نشست که با موضوع تبیین نقش پایان نامه نویسی در عرصه پژوهش المصطفی عنوان شده بود در روز پنجشنبه از ساعت 8تا 13 شاهد ارائه نظرات اساتید و دانش پژوهان این مرکز علمی حوزوی بود.

نماینده طلاب خواهر مدرسه علمیه بنت الهدی دراین اجلاسیه ضمن تقدیر از مسؤولان برای برگزاری این نشست به ارائه نقطه نظرات دانش پژوهان پرداخت.

وی بیان داشت: شفاف نبودن خط و خطوط حمایت اساتید از طلاب در آیین نامه های مربوط، نبود امکانات مناسب برای مشاوره به طلاب خواهر، عدم دسترسی به اینترنت در انجام تحقیقات، مشکلات مربوط به زمان تصویب همچون طولانی بودن زمان تایید موضوع، و همچنین حذف ترجمه به عنوان پایان نامه از مهمترین مشکلات در بخش پایان نامه طلاب خواهر است.

این دانش آموخته جامعه المصطفی اظهار داشت: توجه به امر ترجمه در پایان نامه نویسی کمک می کند تا نهضت ترجمه به راه بیفتد و آثار چشمگیر آن را به حوزه علوم اسلامی برگرداند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام مصطفی محامی، رییس مجتمع آموزش عالی فقه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پژوهش یکی از امتیازهای حوزه شیعی در طول تاریخ بوده است که در دورانی با رکود مواجه شد؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر حوزه های علمیه به پژوهش رونق بخشیدند.

وی ادامه داد: پایان نامه های جامعه المصطفی دارای ویژگی هایی مانند کثرت، تنوع موضوعی، تعدد زبانی و رویکرد بین المللی است.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه بیان داشت: باید نظام موضوعات در هر رشته تصویب شود تا شاهد پژوهش های تکراری و انفعالی نباشیم. /909/پ202/ص
ارسال نظرات