۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴۷۳
فردا در مشهد؛

همایش تجلی آموزه‌های دینی در سازه‌های تاریخی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ با هدف واکاوی رابطه علم و دین و زمینه سازی نظریه پردازی های قرآنی، همایش «تجلی آموزه های دینی در سازه های تاریخی» فردا در مشهد برگزار می شود.
معماري اسلاميآرش ضیایی، دبیر علمی همایش «تجلی آموزه های دینی در سازه های تاریخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: این همایش در ادامه طرح واکاوی رابطه علم و دین برگزار می‌شود که به بررسی مباحث میان رشته ای همچون رابطه م آموزه های اسلامی با علوم مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و ... می پردازد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست در مورد محورهای کلی رابطه علم و دین در آبان ماه سال گذشته افزود: جلوه های مهندسی در آموزه های دینی یکی از محورهای رابطه علم و دین محسوب می شود که دومین نشست با عنوان «تجلی آموزه های دینی در سازه های تاریخی» به این مهم می پردازد.

ضیائی تصریح کرد: در این همایش، محورهایی چون «نگاه کارآمد به مقوله انرژی در سازه ها»، «مقوله معماری و شهرسازی با توجه به آموزه های دینی» با حضور دکتر علیرضا باوندیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و آرش ضیائی، مدرس حوزه و دانشگاه بررسی خواهد شد.

دبیر علمی همایش «تجلی آموزه های دینی در سازه های تاریخی» خاطرنشان کرد: افزون بر سخنرانی، اعضای انجمن علمی پژوهشی آیه های حکمت شامل گروهی از طلاب و دانشجویان، به ارائه مطالب خود را در این خصوص در قالب پاورپوینت و کلیپ ارائه می دهند.

وی، پرسش و پاسخ و قرائت بیانیه در محکومیت توهین به قرآن در غرب را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد و گفت: این بیانیه از سوی اساتید حوزه و دانشگاه در محکومیت توهین غرب به ساحت قرآن کریم صادر شده است.

وی با بیان این‌که در محور سازه های مهندسی، سه نشست تخصصی دارد برگزار خواهد شد ادامه داد: این نشست ها با رویکرد تبیینی ـ توصیفی بوده و پیش درآمدی بر برگزاری کرسی‌های نهضت آزاداندیشی قرآنی و نظریه پردازی‌های قرآنی به شمار می رود که در چند نقطه از جمله شرق کشور دنبال می شود.

ضیایی یادآور شد: همایش «تجلی آموزه های دینی در سازه‌های تاریخی» 31 فروردین ماه ساعت 13:30 در تالار الغدیر دانشگاه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این همایش از سوی بنیاد ملی قرآن پژوهان جوان، انجمن علمی پژوهشی آیه های حکمت با حمایت دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه اقبال، بسیج دانشجویی و خانه نخبگان خراسان رضوی، سازمان ملی جوانان، گروه مشاوران جوان شهرداری و دبیرخانه توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور برگزار می شود./930/پ201/س
ارسال نظرات