۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۲۹۵
امام جمعه گرگان:

با برنامه ریزی مناسب شأن و منزلت سفر حج حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، حج را یکی از بزرگ‌ترین شعائر دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب شأن و منزلت این فریضه الهی حفظ شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاطم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان 28 فروردین در دیدار مدیر حج و زیارت استان در گرگان با تأکید براین که رعایت اخلاق اسلامی باید در دستور کار مدیران ثابت کاروان های حج عمره قرار گیرد، گفت:‌ اگر این اخلاق و ادب رعایت شود، بدون شک زائران جذب و علاقه‌مند شده و سبب می شود، تا زائران با خیال راحت‌تر و آسوده به امور عمره بپردازند.

وی به جایگاه رفیع حج در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در یک بیان نورانی حج را عصاره اسلام و معادل شریعت عنوان کرد.

امام جمعه گرگان، حج را یکی از بزرگ‌ترین شعائر دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب شأن و منزلت این فریضه الهی حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان به استقبال مناسب مردم برای حضور در حج مفرده و تمتع اشاره کرد و بیان داشت: این حضور و علاقه نشان دهنده فطرت دینی ملت بزرگ و مسلمان ایران است.

وی تصریح کرد:‌ پیامبر اسلام(ص) همیشه با اخلاق و رفتار نیکو و روی خوش با مردم برخورد می‌کرد و متعهد به اخلاق و قرآن با همان چهره خوش بودند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: اخلاق خوش بدون شک در ایمان مردم تأثیر‌گذار است و رعایت این مسأله از سوی مدیران ثابت، درس خوبی برای زائران است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که مدیران گلستانی باید سعی کنند، در تکریم زائران در رأس قرار گیرند، افزود: ‌اگر نمی‌توانید،‌ مشکل زائری را حل کنید، نباید، به گونه‌ای بیان کنید که او ناراحت شود و می توان همین مسأله را با گشاده‌رویی مطرح کرد تا زائر دلخور نشود.

آیت الله نورمفیدی، با بیان این که خدمت به زائر خانه خدا، بسیار ثواب دارد، افزود: البته این کار باید برای رضای خدا و با قصد قربتا الی الله باشد و این معامله باید تنها، با خدا باشد.

وی در پایان گفت: مدیران حج نباید از خود غافل باشند و در ایامی که در آنجا مشغول ارائه خدمت به زائران هستند، خود را تزکیه کنند و به دنبال خدا باشند و به او نزدیک شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات