۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۱۳۸
امام جمعه زرین دشت فارس:

تحقق عینی فاطمه مداری در جامعه به رونق عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرین دشت فارس، با تاکید بر بازیابی هویت اصیل انسانی و اسلامی آحاد ملت اسلامی ایران، اظهار داشت: مسلمانان دارای الگو های بی نظیری هستند که باید به درستی برای آنها معرفی شود.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه زرین دشت فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: حضور حضرت زهرا(س) در صحنه های اجتماعی برای دفاع از امام زمان خویش که منجر به شهادت ایشان شد، بهترین دلیل برای جواز حضور بانوان در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی برای دفاع از حق و حقیقت است.

وی بیان داشت: حضور حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع اصحاب و افشای جریان ضد ولایت با قرائت خطبه فدکیه از بارزترین صحنه های حضور حماسی آن حضرت است.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) اولین فردی است که موجودیت خود را برای حفظ ولایت به خطر می اندازد و شهادت در راه خدا را بر سکوت ترجیح می دهد.

وی با اشاره به دفاع همه جانبه حضرت زهرا(س) از امیرمومنان(ع) گفت: بانوان ملت ما با الهام از نقش برجسته حضرت زهرا(س) در دفاع از اسلام و شعائر دینی، همپای مردان در صحنه های دفاع مقدس و پس از آن حضور موثر داشته‌اند.

این محقق علوم اسلامی با تاکید بر بازیابی هویت اصیل انسانی و اسلامی آحاد ملت اسلامی ایران، اظهار داشت: مسلمانان دارای الگو های بی نظیری هستند که باید به درستی برای آنها معرفی شود.

امام حمعه زرین دشت، حضرت زهرا(س) را نمونه ای عالی از شوهرداری و مصداق کامل عفاف و حجاب عنوان کرد و بیان داشت: امروز هر چه فرهنگ جامعه بالاتر می رود اصالت و حفظ ارزش های اسلامی بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از بانوان نمونه ای است که پیامبر اکرم(ص) بر دست او بوسه زده است، اظهار داشت: تحقق عینی فاطمه مداری در جامعه ما به رونق عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام بابایی اظهار داشت: باید بت مدپرستی در جامعه ایرانی اسلامی شکسته شود و جوانان هرچه بیشتر با احکام و آموزه های اسلامی آشنا شوند.

وی گفت: باید دلبستگی به فرهنگ غرب با جایگزینی شخصیت های نمونه عالی انسانی اسلامی از بین برود و آنچه عزت یک ملت را زیر سوال می برد از سوی مردم طرد شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات