۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۹۸۵
آیت الله نورمفیدی:

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، ایمان، تقوا و ولایت‌مداری را مهم‌ترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ارتش در ایران اسلامی ریشه در ارزش‌ها، باوردهای دینی و اعتقادی دارد.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، ‌امروز در دیدار فرماندهان ارشد لشکر 30 پیاده گرگان و ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی افزود: ارتشی که در میان ملت باشد، از یک استقلال خاص برخوردار است و متکی به خود است و اگر ارتشی ریشه در ارزش‌ها و باوردهای دینی و اعتقادی نداشته و از ایمان بالائی برخوردار نباشد، به دیگران متکی است و نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد و برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: ‌امروز ارتش ما در نگاه دنیا از یک قداست و ابهت بزرگی برخوردار است که در کمتر کشور دنیا و شاید هیچ ارتشی در دنیا این قداست دیده نمی شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که این قداست امروز در میدان عمل مشاهده می شود، گفت: مردم مصر یک انقلاب بزرگ در کشور خود انجام دادند و یک نظام دیکتاتوری و سلطه و استبدادی را از سر راه خود کنار زدند، اما ارتش این کشور،‌ نه تنها در میان مردم نبود، بلکه در برابر آنان ایستاد و جمعی از مردم این کشور را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: ارتش مصر اگر قداست داشت، باید مسیری را انتخاب می کرد که بر خلاف خواسته ملتش نباشد و آنچه از ارتش مصر استنباط می شود، این است که یک فرم و اصلاحات ظاهری انجام داد، اما محتوایش حکومت قبلی است و نظامش نیز یک نظام دموکراسی نیم بند است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که ارتش با قداست باید ریشه در میان مردم داشته باشد، افزود: ارتش ایران در رژیم گذشته ریشه اش در میان مردم نبود، همراه با آرمان، آئین، مکتب و مذهب مردم نبود و ریشه در استقلال کشور نداشت و مستشاران آمریکائی برای آن تصمیم‌گیری می‌کردند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه هیچ کشوری نیست، ادامه داد: ارتش کشورهای دیگر به خصوص قدرت‌های بزرگ دنیا علیه دیگران هستند که امروز در لیبی مشاهده می کنیم نیروهای آمریکایی و ناتو نه تنها در لیبی بلکه در سایر کشورهای دنیا حضور دارند.

وی، دارا بودن ایمان، تقوا و شجاعت در نیروهای نظامی را مهم دانست و بیان این‌که تقوا و خداپرستی در نیروهای نظامی به ویژه ارتش سبب اقتدار و عزت می‌شود، ادامه داد: همین ایمان بود که سی سال توانست ارتش را حفظ و حراست کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به حضور جوانان به عنوان سرباز در نیروهای مسلح و ارتش گفت: این جوانان باید انواع آموزش‌های لازم را برای ورود به جامعه ببینند و در اینجا نقش متولیان امر به خصوص فرماندهان ارشد جهت آموزش بهتر و آمادگی شرایط ورود به جامعه بشتر احساس می‌شود.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: خوشایندسازی محیط سربازی کاری بسیار مفید و خوب است و باید تعالیم دینی و اسلامی از سوی روحانیان در یگان‌های مربوط آموزش داده شود.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ دوم ستاد منصور خمری ارشد آجا در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی و فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و دستاوردهای لشگر 30 گفت: 29 فروردین بهترین و عزیزترین روز در میان ارتشیان است و در این روز به فرموده امام‌(ره) ارتشیان بخشی از توان و قدرت نظامی و آمادگی دفاعی خود با رژه به مردم نشان خواهند داد./950/پ202/س

ارسال نظرات