۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

کارگزاران نظام در جهت تحقق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب باید در عمق دل و جان ما تأثیر داشته باشد و همه به سوی آن هدف در متن نامگذاری حرکت کنیم.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار جمعی از مدیران شرکت گاز استان، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهاد اقتصادی» گفت: نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری باید در عمق دل و جان ما تأثیر داشته باشد و همه به سوی آن هدف در متن نامگذاری حرکت کنیم.

وی افزود: این نامگذاری ها در طول سال ها یک ریشه به هم پیوسته است و از هم جدا نیست و این اختصاص به یک سال خاص ندارد.

به گفته وی، کشورهای پیشرفته دنیا همیشه نیاز به همت مضاف و کار مضاعف دارند و با توجه به این که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده بود، این پیام باید پیوسته و ادامه دار باشد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: ایران اسلامی در همه زمینه ها پیشرفت های چشمگیری داشته و همین مسأله سبب شده کشورهای مستکبر دنیا با ایران اسلامی مبارزه کنند و این در واقع معنای جهاد است و در مقابل حرکت ها و توطئه های دشمنان ایستادگی و مبارزه کنیم.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری با بیان این که ورود کالای کشور دیگر به کشورهای دیگر، به معنای دشمنی نیست، افزود: این روند باعث می شود که ما بازارهای خود را از دست بدهیم و در را بر روی کالا و اجناس کشورهای دیگر بگشائیم.

به گفته آیت الله نورمفیدی، جهاد اقتصادی از جهاد سیاسی، علمی و نظامی مهم تر است و اگر در بازار امروز جهانی آگاه و هوشیار نباشیم، ضرر خواهیم کرد و باید به سمتی برویم که تولید و صادرات به حد اعلاء برسد و واردات در حد نیاز باشد تا بتوانیم به هدف در برنامه های خود برسیم.

وی در ادامه با اشاره به این که برای رسیدن به اقتصاد پیشرفته نیاز به چند عامل مهم از جمله منابع و سرمایه است،‌ گفت: باید قدر سرمایه و منابع خدادادی و طبیعی را بدانیم و در جهت توسعه کشور ضمن حفظ منابع طبیعی از این نعمت ها به نحو احسن و شایسته ای استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: یکی از این منابع آب است و باید به نحو درست و صحیح از آن استفاده کنیم، زیرا آب مایه حیات است و از سوی دیگر باید قدر منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز را که کشور ما حسابی از آن برخوردار است، بدانیم و‌آن را بی جهت هدر ندهیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که روزانه در کشور 530 میلیون مترمکعب در کشور گاز تولید وهمه آن مصرف می شود، گفت:‌ مصرف گاز ما سه برابر مصرف استاندارد و متوسط جهانی و اگر یک سوم مصرف روزانه کنونی را استفاده کنیم، می توانیم از مابقی آن به عنوان سرمایه استفاده کنیم و به عنوان یک ارزش افزوده در کشور مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: این قانون نه تنها لازم بود، بلکه یک امر مقدسی محسوب می شود و به دنبال این بود که مصرف کردن را به حد مطلوب برساند و رضایتمندی مردم در اجرای این قانون شرط اصلی است، اما در برخی موارد سر و صدا برپا کرد و به این شکل اشکال دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات