۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۷۵۰

بخش گفت‌وگوی تخصصی پایگاه مدارک اسلامی راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ بخش گفت گوی تخصصی پایگاه مدارک اسلامی در جهت ایجاد تبادل علمی در فضای مجازی راه اندازی شده است.
پايگاه مدارك اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با پیشرفت دانش و تولید روز افزون علم و به کارگیری تکنولوژی و ابزارهای نرم‌افزاری توسط محققان و پژوهشگران در هر روز اطلاعات انبوهی در سراسر جهان تولید و نشر می‌یابد و فضای علمی جامعه انسانی را با انباشت اطلاعات مواجه می کند که اگر برنامه ای برای مدیریت و سازماندهی آن‌ها وجود نداشته باشد، دانش پژوهان برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از بین آن همه اطلاعات تولید شده با اتلاف وقت و سردرگمی رو به رو می‌شوند.

معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای مدیریت و سازماندهی موضوعی اطلاعات و منابع اسلامی و طبقه بندی اصولی و اساسی آن ها بر مبنای استانداردهای علمی و پیشرفته روز، پایگاهی را به همین منظور راه اندازی کرده است.

این پایگاه دارای تقسیم بندی های گوناگونی است که در جهت فشرده سازی و کم شدن دامنه های اصلی انجام شده است.

این پایگاه به تازگی، بخش انجمن گفتگوی تخصصی را راه اندازی کرده است تا کاربران بتوانند نظرات خود را درباره بخش های مختلف ارائه دهند.

این امکان فراهم شده است تا کابران در بخش گفتگو نظرات و سؤالات و مباحث خود را درباره اصطلاح نامه ها و فرهنگ نامه ها و نمایه سازی و کتابخانه دیجیتالی و تولیدات مرکز مدارک اسلامی طرح کنند تا مسؤولان واحد‌های مختلف مرکز مدارک اسلامی پاسخ مناسب دهند.

راه اندازی بخش انجمن گفتگوی تخصصی یکی ار راهکارهایی است که می تواند در روند پیشرفت اصطلاح نامه و فرهنگ نامه های اسلامی نقش موثر داشته باشد.

گفتنی است از آغاز راه اندازی انجمن گفتگو تاکنون تعدادی از بخش های انجمن به روی کاربران محترم گشوده شد و سایر بخش ها نیز در آینده ایجاد خواهد شد.

پایگاه مدارک و اطلاعات اسلامی به نشانی
http://www.islamicdoc.org در دسترس علاقه مندان قرار دارد./909/پ202/ع

ارسال نظرات