۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۶۶۲
در سال گذشته صورت گرفت؛

انتشار بیش از 34 هزار کتاب از سوی مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی از انتشار 26 عنوان چاپ کتاب در شمارگان 34 هزار و 300 در سال 89 خبر داد.
دانشگاه علوم اسلامي رضوي
حجت الاسلام علی جلائیان، مدیر مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: در سال 89، از سوی مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی، 26 عنوان کتاب با شمارگان 34 هزار و 300 به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد شش عنوان کتاب برای اولین بار به چاپ رسیده است، ادامه داد: کتاب اصلاح الگوی مصرف از نگاه اسلام به کوشش حجج اسلام جواد ایروانی، علی جلائیان، داودحیدری، رضا وطن دوست و سید جعفر علوی و محمد امامی، علوم قرآنی در مکتب اهل بیت(ع) تألیف حجت‌الاسلام علی‌اصغر ناصحیان ، منطق استدلال، منطق حملی به قلم داود حیدری ، زلال اندیشه رضوی، مجموعه مقالات برگزیده همایش علمی پژوهشی زلال اندیشه رضوی، دانش درایة الحدیث اثر محمدحسن ربانی و مهارت های زندگی با نگاه دینی کتاب هایی هستند که در سال 89 منتشر شدند.

حجت الاسلام جلائیان، کتاب های آیه ولایت، پندارها و پاسخ ها، واژه شناسی حقوق جزا، اسوه های عملی، پیرایه های خرافی در داستان یوسف(ع) را از کتاب هایی عنوان کرد که در پنجمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان حایز رتبه شده اند، بیان داشت: کتاب اسوه های عملی، پیرایه های خرافی در داستان یوسف(ع) در نمایشگاه قرآن کریم تهران حایز رتبه شد.

وی با بیان اینکه در سال 89 در مقایسه با سال 88 انتشار کتاب ها کاهش داشته است، تصریح کرد: البته کاهش در تعداد کتاب ها به این معناست که پژوهشگران کتاب های خود را در صفحات بیشتری تدوین کرده و به چای انتشار چند کتاب، یک کتاب به صورت تفصیلی منتشر شده است.

مدیر مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی از انتشار کتاب اخلاق اقتصادی از دیدگاه قران و حدیث خبر داد و گفت: به مناسبت سال جهاد اقتصادی این کتاب که اثر حجت الاسلام جواد ایروانی است، با بازنگری در 1000 شمارگان تجدید چاپ خواهد شد.

وی اخلاق تجارت و زکات باطنی اثر حجت الاسلام ایروانی و کتاب بازار مسلمانان اثر محمد امامی را از دیگر کتاب هایی دانست که در سال جدید روانه بازار نشر می شود.

حجت الاسلام جلائیان از اجرای طرح تدوین کتاب درسی آشنایی با اقتصاد اسلامی ویژه مقطع کارشناسی رشته اقتصاد خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر این طرح مراحل اجرایی خود را سپری می کند و امیدواریم که در نیمه دوم سال 90 به چاپ رسد./934/ت302/ص
ارسال نظرات