۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۵۸۲
خطیب جمعه رشت:

تحقق واقعی جهاد اقتصادی نیازمند پرهیز از شعار‌زدگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با تاکید بر پرهیز از شعار زدگی در تحقق طرح جهاد اقتصادی گفت: ارائه الگوی مناسب اقتصاد اسلامی به دنیا مهم ترین علت نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی است.
جهاد اقتصادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان، 20 فروردین و روز ملی فناوری هسته‌ای را از افتخارات بزرگ ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: دنیا پیشرفت و حق هسته‌ای ایران را قبول کرده است.

وی، دستیابی بومی محور به دانش هسته‌ای را مهم‌ترین ویژگی فناوری هسته ای ایران اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: فناوری هسته‌ای از دانش‌های استراتژیک بوده و کشور با تلاشی جهاد‌گونه به این دانش دست پیدا کرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که نقطه مطلوب جمهوری اسلامی در حوزه فناوری هسته ای دستیابی به بمب اتم نیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای در حوزه های علمی، کشاورزی، اقتصادی و صنعتی است.

خطیب نماز جمعه رشت، دستیابی به دانش هسته ای را مدیون مردم، دولت های نهم و دهم و مقام معظم رهبری دانست و گفت: شجاعت دولت در مذاکرات و رفع تعلیقات نتیجه حمایت های مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با مدبرانه خواندن نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی، به داستان زندگی حضرت سلیمان(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت سلیمان(ع) در دنیا تجارت الهی انجام داد و از دنیا، پلی برای رسیدن به آخرت ساخت.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که جهاد اقتصادی یک نامگذاری تشریفاتی نیست، افزود: طبق اصل 110 قانون اساسی تعیین سیاست های اصلی نظام، از شئون رهبری است.

امام جمعه موقت رشت، نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی را حرکتی هوشمندانه برای مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان دانست و گفت: کشور در حوزه های مختلف توسعه لازم را داشته و نیاز به جهش و جهاد اقتصادی دارد.

وی، دست یافتن به آرمان های دهه عدالت و پیشرفت را از اهداف نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: برنامه های ضد ایرانی غرب اقتصاد کشور را نشانه رفته و جهاد اقتصادی توطئه های دشمانان را خنثی می کند.

حجت الاسلام شفیعی زاده تصریح کرد: ارائه الگوی مناسب اقتصاد اسلامی به دنیا مهم ترین علت نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه رشت با تاکید بر پرهیز از شعار زدگی در تحقق طرح جهاد اقتصادی گفت: مردم مطالبات بسیاری در حوزه اقتصادی دارند و مسؤولان باید عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند.

وی در ادامه خواستار کمک مسؤولان و مردم در ساخت حوزه علیمه امیرالمومنین(ع) رشت شد و گفت: ساخت مدارس علیمه و تربیت طلاب و روحانیان باید از مطالبات مردم استان باشد.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به تحصیل هزار و 500 طلبه در صورت بهره برداری از حوزه امیرالمونین (ع) رشت، تصریح کرد: بهره برداری از این حوزه، گیلان را به یکی از قطب های فرهنگی کشور تبدیل خواهد کرد.

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن هفته سلامت اشاره و اظهار داشت: بسیاری از مسائل پزشکی روز دنیا، در دستورات اسلام و آموزه های روایی اهل بیت(ع) تبیین شده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت حوزه درمان و بهداشت، گیلان، اظهار کرد: مسؤولان به وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق محروم هم توجه داشته باشند./950/پ201/س

ارسال نظرات