۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۵۲۱
روز پنج شنبه؛

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه کرد.
محمدحسن زماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه روز پنج شنبه به همراه شماری از مسؤولان و دست اندرکاران این معاونت با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام محمدحسن زمانی گزارشی از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات این معاونت ارائه کرد و سپس حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار بر ضرورت شناسایی و حمایت طلاب مستعد و نخبه تاکید کرد و گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) است و حوزه باید برای پاسخگویی به این نیاز برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد و فضلایی را تربیت کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباطات بین المللی حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، ابراز داشت: امروز نیاز است که حوزه در این عرصه حرکت کند و دنیا انتظار دارد صدای اسلام ناب محمدی را از حوزه علمیه قم بشنود و باید در این عرصه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

حجت الاسلام زمانی نیز در این دیدار با بیان اینکه حضور حوزه و حوزویان در عرصه های های بین المللی بسیار اندک است، تاکید کرد: رقبای ما بیش از ما دراین عرصه کار کرده و می کنند و ما نتوانسته ایم دین خود را نسبت به صدور این اندیشه انجام دهیم و ادا کنیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تبیین ماموریت های ملی و فراملی حوزه، تاکید کرد: ما باید در عرصه بین المللی نیازهای فرهنگی و دینی کشورهای مختلف را شناسایی و ظرفیت ها را بسنجیم و برای پاسخگویی به نیازها برنامه ریزی کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات