۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷
مدیر استانی حوزه علمیه همدان:

سطح چهار حوزه علمیه همدان به زودی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه همدان با بیان این‌که مقدمات راه‌اندازی سطح چهار این حوزه علمیه فراهم شده است، عنوان کرد: سطح چهار حوزه علمیه همدان با حضور یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و براساس برنامه قم به زودی شروع می‌شود.
درس خارج حوزه


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی، مدیر استانی حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سال نو به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با تأکید بر رعایت بُعد اقتصاد اسلامی در سال جهاد اقتصادی، خواستار تلاش و کوشش جدی در این عرصه با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی شد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان بخش‌های اقتصادی با به کار بستن دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای پیشبرد شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند و حوزه‌های علمیه، علما و روحانیان نیز در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب پیشقدم و پیش‌تاز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در ادامه از تشکیل شورای مدیریت استانی حوزه علمیه همدان خبر داد و با بیان این‌که از فعالیت این شورا هفت ماه می‌گذرد، اظهار داشت: شورای مدیریت استانی حوزه علمیه همدان با نظارت شورای عالی حوزه‌های علمیه پس از تشکیل این شورا در 24 استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که هفت نفر به عنوان عضو در این شورا حضور دارند، افزود: حجت الاسلام والمسلمین غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ریاست این شورا را برعهده دارد و نایب رییس ایشان حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان، امام جمعه ملایر است که البته کارهای اجرایی نایب رییس از سوی حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی که خود به عنوان مدیر استانی حوزه علمیه همدان منصوب شده است، ادامه داد: حجج اسلام والمسلمین طاهری از اساتید سطح عالی حوزه علمیه و امام جمعه رزن، حجج الاسلام والمسلمین محمدی، مسوول حوزه علمیه نهاوند، عظیم‌زاده، امام جمعه بهار و عبدی رییس حوزه علمیه فامنین از اعضای این شورا هستند.

وی با بیان این‌که اختیارات حوزه علمیه قم متناوباً با نظارت آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه به حوزه علمیه همدان واگذار شده است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همدان دارای دوازده مدرسه علمیه ویژه برادران است که در مرکز استان تا پایه دهم، در ملایر تا پایه هفت و هشت و در سایر حوزه‌های استان تا پایه ششم تدریس می‌شود.

مدیر استانی حوزه علمیه همدان با بیان این‌که مقدمات راه‌اندازی سطح چهار این حوزه علمیه فراهم شده است، عنوان کرد: سطح چهار حوزه علمیه همدان با حضور یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و براساس برنامه قم به زودی شروع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت مدرسه سفیران هدایت در مرکز استان همدان و برگزاری سومین دوره مرکز تخصصی تبلیغ در مرکز استان خبر داد و گفت: امتیاز مرکز تخصصی کلام برای ملایر گرفته شده که تا سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی همچنین به احداث 74 واحد مسکونی در زمان حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی همدانی امام جمعه فقید همدان اشاره کرد و گفت: این واحدها به صورت سازمانی در اختیار طلاب قرار گرفته و با شرایط مخصوص واگذار می‌شود.

وی همچنین از ساخت شش واحد مسکونی برای مدرسان حوزه در استان همدان خبر داد و با بیان این‌که حدود هشتاد طلبه به عنوان طرح هجرت در سراسر استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند، ابراز داشت: 25 تا 30 طلبه هر شب جمعه برای فعالیت‌های تبلیغی به مراکز فاقد روحانی و محله‌های دور دست اعزام می‌شوند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات