۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۳۶۰
در تبریز؛

جشنواره بین المللی نماز و نیایش برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نخستین جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش در تبریز برگزار خواهد شد.
نماز عيد فطر به امامت رهبر انقلاب آيت الله خامنه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه های پیش بینی شده در سالجاری پرداخت و اظهار داشت: نخستین جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف تبیین اهمیت و جایگاه ویژه نماز در دین مبین اسلام و تشویق هنرمندان عکاس در حوزه دین برگزار خواهد شد.

داننده همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی خبر داد و گفت: این جشنواره فاخر به صورت 5 زبانه جزو جشنواره های 26 گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم در تبریز گفت: این حرکت برای اولین بار در جهان اسلام با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و قرائت صحیح اجرایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه در سال 1389 بیش از 700 برنامه فرهنگی و هنری از سوی این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، جشنواره فیلم رحمت، جشنواره های متنوع مطبوعاتی، همایش های قرآنی و مذهبی از جمله برنامه های مهم این اداره کل در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 20 نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد که در سال جدید نیز این نمایشگاه ها با غنای بیشتری برگزار می شود.

داننده خاطر نشان کرد: 880 عنوان کتاب در سال گذشته از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی مجوز نشر گرفتند که در بیش از یک میلیون و 660 هزار جلد منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و نسبت به سال قبل 150 عنوان افزایش نشان می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سال 90 را سال معرفی شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: این اداره کل درصدد است تا معرفی این شخصیت‌ها در سطح گسترده فرهنگ و ادب این مرز و بوم را به مردم سراسر جهان نشان دهد.

وی در پایان از تدوین زندگی نامه علامه امینی، جعفری و طباطبایی به صورت کتاب خبر داد و گفت: معرفی مفاخر دینی با بهره مندی از فناوری های نوین چند رسانه ای از دیگر اهداف این مرکز در سال‌ جاری است./935/پ202/س
ارسال نظرات