۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۳۵۷
مسؤول مؤسسه صدای بهار:

روزانه 40 درس خارج حوزه علمیه قم و نجف از اینترنت پخش می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه صدای بهار از پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه نجف اشرف از هفته آینده بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه خبر داد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم


جواد جوادی، مسؤول مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه نجف اشرف از هفته آینده بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه به نشانی www.eshia.ir خبر داد.

وی با بیان این‌که در گذشته برخی از تقریرهای نجف در قم انجام می‌شد که طلاب نجف را درگیر مدرسه فقاهت نمی‌کرد، افزود: درس فقه و اصول شیخ حسن جواهری از کنار مقبره صاحب جواهر در مسجد جواهریه به صورت زنده پخش خواهد شد.

جوادی یادآور شد: پیش از این نیز درس فقه و اصول شیخ باقر ایروانی، درس فقه و اصول آیت‌الله شیخ بشیر نجفی، درس فقه و اصول، تفسیر و عقاید شیخ محمد سند، درس فقه و اصول شیخ آل راضی و درس فقه و اصول شیخ حسن جواهری به صورت روزانه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه صدای بهار قرار می‌گرفت.

وی از پوشش دروس تدریس شده به زبان عربی در قم در کنار دروس نجف برای استفاده کشورهای عرب‌زبان خبر داد و گفت: درس اصول شیخ علیرضا حائری، درس فقه شیخ کمال الحیدری به صورت روزانه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی صدای بهار پخش می‌شد که به زودی متن اصول این مدرس خارج فقه و اصول نیز اویل امسال بر روی پایگاه قرار خواهد گرفت.

مسؤول مؤسسه صدای بهار با بیان این‌که آیت‌الله سیدعبدالکریم فضل الله تعدادی از دروسشان را از قم گفته‌اند که بر روی پایگاه قرار گرفته و امیدواریم مابقی دروس این مدرس خارج حوزه و سایر علما را از لبنان پوشش دهیم، افزود: هم‌اکنون نزدیک به 40 درس خارج حوزه علمیه به صورت روزانه پوشش داده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از طرح ایجاد زمینه پرسشگری دینی در حوزه نجف برای کشورهای عرب‌زبان خبر داد و با بیان این‌که امیدواریم در سال 90 شاهد اجرایی شدن این امر باشیم، گفت: براین اساس کسانی که سؤال‌های دینی دارند می‌توانند به صورت زنده از طریق تلفن همراه و یا کامپیوتر سؤال‌های خود را بپرسند.

گفتنی است، دروس مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه قم، مشهد، نجف و سایر حوزه‌های دینی به صورت زنده از شبکه مجازی صدای بهار پخش می‌شود و متن دروس تا 24 ساعت پس از اتمام درس و صوت آن 2 تا 4 ساعت پس از پایان درس از این پایگاه اطلاع‌رسانی قابل استفاده است. /920/302/ع

ارسال نظرات