۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۱۳۱
عضو شورای عالی حوزه:

حوزه راهبردهای علمی و عملی جهاد اقتصادی را استخراج و تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش حوزه های علمیه را در تبیین و استخراج مبانی علمی و عملی جهاد اقتصادی از آموزه های دینی مهم ارزیابی کرد و آحاد مختلف مردم و مسؤولان را مخاطب پیام و بیانات مقام معظم رهبری دانست.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، بیان داشت: این نامگذاری همچون نامگذاری سال های گذشته یک رهنمودی برای توسعه همراه با عدالت کشور بر اساس موازین اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم این نامگذاری سرآغاز حرکت جدیدی برای کوشش ویژه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و شکوفایی بیش از پیش کشور در عرصه های مختلف باشد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: باید در بعد اقتصادی فعالیت جدیدی با شتاب خاص و ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر صورت گیرد و همچنین این حرکت باید به صورت جهادی باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگرفته از آیات و روایات اسلامی است و همه باید به ابعاد معنوی، عبادی و مادی جهاد اقتصادی توجه کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حرکت جهادی ملت ایران در عرصه اقتصادی: باعث خشم دشمنان می شود، ابراز داشت: حرکت جهادی همه ابعاد را دربر می گیرد و در این صورت پیشرفت ها فوق تصور خواهد بود و دشمنان نظام و کشور را مایوس خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به روحیه جهادی ملت ایران در دوران دفاع مقدس و دفاع همه جانبه از مرز و بوم میهن اسلامی، ادامه داد: حرکت جهادی ما در عرصه اقتصادی باید با توجه به موازین و به صورت جهادی باشد.

وی افزود: باید با همدلی و هم افزایی نیروها در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری انجام وظیفه کنیم تا در این صحنه نیز جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر عرصه ها بدرخشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در جهاد اقتصادی باید همان روحیه زمان جنگ زنده شود، یکی از ابعاد رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهاد اقتصادی احیای روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: باید برای احیای روحیه جهادی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود و تاکید ایشان همان گونه که در بیانات ایشان بود، صرفا نباید به بعد و معنای اصطلاحی اقتصاد خلاصه شود.

وی ابراز داشت: هم اقشار و مسؤولانی که مستقیما با مسائل اقتصادی مرتبط هستند و هم سایر اقشار و سطوح جامعه مخاطب پیام مقام معظم هستند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه اساتید حوزه و دانشگاه در مسؤولیت های مختلفی که دارند باید روحیه جهادی را احیا کنند نقش حوزه های علمیه را در راستای جهاد اقتصادی مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: حوزه های علمیه اگر در زمینه استخراج نظریات قرآنی و اسلامی در ابعاد بنیادی و راهبردی و راهکارهای عملی بتوانند نظریات اسلامی را استخراج کنند، این یک جهاد اقتصادی است و شتاب و فرآیند کار را چندین برابر می کند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات