۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۱۰۰
آیت الله نظری:

بی تقوایی مهم‌ترین عامل مشکلات و ناهنجاری‌های فعلی بشر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری، دل کندن از زندگی دنیوی و تقویت معنویت را تنها عامل حل مشکلات جامعه بشری دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان ها به دنبال تقویت تقوا و ایمان در خود باشند دیگر خبری از جنگ، خونریزی، دزدی و جرم و جنایت نخواهد بود.
آيت الله نظري آيت الله نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای استان مازندران،‌امروز در ادامه درس خارج خود با تأکید براین که فراگیری اصول اعتقادی به ویژه در عصر حاضر واجب عینی است، گفت: اصول اعتقادی و تعلیمات دینی راهنمای خوبی برای رسیدن انسان به سعادت و کمال است.

وی با تأکید براین که زندگی مادی کمال نیست، بلکه دنیا فرصتی جهت کسب توشه ای برای سفر آخرت است، خاطرنشان کرد: مادیات در سفر آخرت نمی تواند کمک حال انسان باشد و تنها معنویت و خداپرستی است که می تواند در قیامت همراه انسان باشد.

آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه بشر امروز غرق در زندگی دنیوی و مادی است، تصریح کرد: بی تقوایی مهم ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های فعلی بشر است.

وی دل کندن از زندگی دنیوی و تقویت معنویت را تنها عامل حل مشکلات جامعه بشری و بیرون کشاندن از منجلاب مادی گرایی دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان ها به دنبال تقویت تقوا و ایمان در خود باشند دیگر خبری از جنگ، خونریزی، دزدی و جرم و جنایت نخواهد بود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه، سعادت، کمال و رسیدن به خدا را عامل دوری انسان از هرگونه اخلاق نکوهیده و ناپسند دانست و بیان داشت: انسان زمانی که به خداشناسی برسد دیگر به دنبال آزار، ظلم و ستم نمی رود و به گونه ای منظم و معطر می شود که هیچ صدمه ای از سوی او به دیگران نخواهد رسید.

وی با بیان این که متأسفانه مردم کمتر به دنبال اصول عقاید می‌روند و تنها به انجام برخی احکام اولیه اسلام اکتفا می کنند، تصریح کرد: کلید بهشت ابدی تنها با انجام برخی احکام عادی اسلامی در اختیار بشر قرار داده نخواهد شد، بلکه باید به دنبال تقویت معنویت و تقوای واقعی در خود باشیم.

آیت الله نظری، وظیفه طلاب و روحانیان در تبیین مناسب اصول و عقاید اسلامی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: روحانیت باید اطلاعات کافی احکام اسلامی را به شیوه ای تأثیر گذار برای طبقات مختلف جامعه بیان کنند.

وی در ادامه سخنان خود، وجود انسان ها را مهم ترین دلیل وجود خالقی قادر در جهان هستی دانست و گفت: متأسفانه مادیون بدون هیچ دلیل منطقی وجود خداوند را منکر می شوند که نشان دهنده تفکرات سطحی آنها است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به این که در باب نحوه پیدایش انسان چند دیدگاه متفاوت وجود دارد، افزود: در این خصوص چهار دیدگاه وجود دارد یکی این است که خود انسان خالق باشد، مشابه انسان خالق باشد، عدم خالق باشد و خدای عالم خالق باشد در خصوص پیدایش انسان مطرح شده است که هیچ شکی در باطل بودن سه دیدگاه اول وجود ندارد و تنها خداوندی قادر و توانا است که می تواند پدید آورنده انسان باشد.

آیت الله نظری از مدعیان عدم وجود خداوند به انسان های سطحی نگر و بی منطق یاد کرد و خطاب به آنها گفت: شما که در فهم حقایق با همه ادعای خود در پیشرفت علم و تکنولوژی نمی توانید هویت طبیعی مشابه گندم را خلق کنی نباید ادعای درک حقیقت را داشته باشید.

وی با بیان این که پیشرفت در عرصه های علمی پسندیده است و هیچ ایرادی ندارد، ادامه داد: اگر سال ها هم از عصر تکنولوژی و پیشرفت بگذرد مدعیان دنیای غرب قادر به درک حقیقت این نظام هستی نخواهند بود./950/پ201/ص
ارسال نظرات