۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۷۰۸
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های حوزویان در حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در آخرین نشست با کارکنان مرکز مدیریت این حوزه در سال 1389، شعار سال آینده این مرکز را خدمت به موقع و بی‌منت عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش‌های حوزویان در مشهد از سال آینده آغاز به کار می‌کند.
اكبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، در در آخرین نشست صمیمانه با کارکنان مرکز مدیریت این حوزه در سال 1389 شعار سال آینده این مرکز را خدمت به موقع و بی‌منت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روزهای پایانی سال مجالی برای بررسی عملکرد خود در سال گذشته و برنامه ریزی برای سال آینده است، با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف، اظهار داشت: باید این همت و تلاش را در سال آینده، بیشتر کرد.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به روایت «إن لله حرمات ثلاث: من حفظهن، حفظ الله له امر دینه و دنیاه و من لم یحفظهن لم یحفظ الله له شیئاً»، ابراز داشت :مطابق این روایت، خداوند سه جایگاه محترم دارد که اگر کسی احترام این موارد را نگه داشت، خدای متعال امورات دین و دنیای او را درست می‌کند و اگر کسی این امور را محترم نشمرد، خداوند نیز هیچ احترامی برایش قائل نیست.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان اولین حرمت را حرمت اسلام عنوان کرد و افزود: روحانیت برحسب وظیفه خود، باید به زینت دین مزین شوند و دیگران را هم به آن دعوت نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید ببینیم در مجموع برای اسلام و مبلغان دین در زمینه جذب نسل جوان برای اقبال به حوزه‌های علمیه، گزینش بهترین‌ها برای این امر، آموزش و پرورش آن‌ها و رفع تنگناهای زندگی‌شان، چه فعالیت هایی انجام داده ایم، خطاب به کارکنان مرکز مدیریت این حوزه، گفت: در هر قسمتی از این مجموعه که مشغول به فعالیت هستیم، باید برای طلاب خدمت و تلاش کنیم تا مشکلات آنان رفع شود.
تأکید بر توجه به عملکردها
عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب که حوزویان به عنوان مبلغان دینی باید به گونه‌ای باشند تا دیگران از رفتار، کردار و گفتار آنان اسلام را بیاموزند، در ادامه اشاره به روایت ذکر شده، اظهارداشت: دومین حرمت، حرمت رسول خداست که ما در این خصوص باید کاری کنیم تا شأن و جایگاه پیامبر اسلام صدمه نبیند.

ایشان حرمت رحمی و ذوی الارحام را سومین حرمت دانست و با بیان اینکه منظور از رحمی، تعبیر به اهل بیت(ع) شده است، با اشاره به وجود مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در جوار بارگاه منور امام رضا (ع) یادآورشد: این موقعیت در دنیا بی‌نظیر است؛ چراکه کارکنان این مرکز در ابتدای ورود به محل کار در جوار پاره تن پیغمبر(ص) مستقر می‌شوند و در هنگام خروج نیز با نگاه به بارگاه منور امام رضا(ع) و کسب معنویت افزون به منازل خود باز می گردند.

حجت الاسلام فرجام افزود: کسی که حرمت و احترام این سه مورد را نگاه دارد، خداوند متعال احترام او را نگه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان این مطلب که گاهی فشار کار، توقعات و خواسته‌های مراجعین موجب ناراحتی کارمند خواهد شد، تصریح کرد: اگر ارباب رجوع این مرکز را به عنوان مبلغان اسلام احترام نمائیم، خداوند نیز اعمال ما را با فضل، بخشش و احترام بررسی ‌می‌کند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه باید در تعاملات و ارتباطات سعه صدر داشت و کج‌خلقی و کم‌ظرفیتی را از خود دور کرد و با اشاره به دو آیه" الم نشرح لک صدرک" و "رب اشرح لی صدری ..."، اضافه کرد: خداوند برای هیچ نعمتی بر پیامبر اسلام(ص) منت نمی‌گذارد اما برای شرح صدر، این امر محقق می‌شود.

وی ضمن تشکر از کارکنان این مرکز در تلاش برای به وجود آوردن فضای مهر و محبت و توجه مضاعف به خدمتگذاری‌ در این مجموعه، با تأکید بر اینکه باید شعار خدمت به موقع و بی‌منت را سرلوحه کار قرار داد، افزود: خدمت به موقع و بی‌منت، تأثیر زیادی خواهد داشت اما اگر خدمت به موقع نباشد و ارباب رجوع برای انجام آن، مجبور به مراجعه مکرر شوند، این نوع خدمت ارزشی نخواهد داشت.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به ارزیابی ارباب رجوع از خدمات ارائه شده در مرکز مدیریت این حوزه و رضایتمندی خوب آنان در سال 1389، اظهار داشت: مجموعه‌های حوزه از جمله بنیان‌هایی است که بر اساس تقوا فعالیت می کنند؛ لذا در مجموعه مرکز مدیریت حوزه نیز هیچ‌گونه رقابتی وجود ندارد و هدف این مجموعه جلب رضایت الهی می‌باشد.

وی با اشاره به این مطلب که در همه بخش‌های این مرکز در سال 89 ، گامهایی رو به جلو برداشته شده است، با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر از نظر نیروی انسانی به مرحله ثبات رسیده است، تصریح کرد: در سال جدید باید کارکنان این مجموعه در زمینه‌های مربوط به هر بخش آموزش‌های لازم را در قالب های ضمن خدمت، بگذرانند.

افتتاح مرکز آموزش های حوزه

وی به مقایسه شرایط امروز نسبت به شرایط 10 – 15 سال قبل پرداخت و تأکید کرد: حوزه علمیه خراسان با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید در سال آینده نسبت به مسائل مختلف در عرصه حوزه و روحانیت برنامه ریزی و ایده پردازی کرده و آن ها را اجرایی کند.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان در ادامه از آغاز به کار مرکز آموزش های حوزویان در مشهد از سال آینده خبر داد با بیان این که این مرکز در حال دریافت مجوزهای لازم در زمینه های مختلف آموزشی است، گفت: طلاب، روحانیون و خانواده های آنان باید از امکانات به وجود آمده استفاده بهینه کنند تا با شرکت در کلاس‌های مختلف به رشد علمی رسیده و به دانش های گوناگون مجهز شوند.

وی به حجم فعالیت های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در پاسخ گویی به اساتید، فضلا، روحانیون و طلاب این حوزه اشاره و با بیان این که برای جذب نیروی انسانی، معاونت پشتیبانی و امور برنامه ریزی این مرکز باید نیازهای بخش‌های مختلف را بررسی و احصا کند تا نیروی متخصص مورد نیاز و دارای صلاحیت را جذب نماید، خاطرنشان کرد: در سال 1390 توزیع نیرو دقیق تر و بر اساس نیازها و شرح وظایف انجام می شود./934/د101/س
ارسال نظرات