رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه رضوی راه اندازی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، امروزه با پیشرفت امکانات حمل و نقل و گسترش فناوری های ارتباطی، نقش و ظرفیت ارتباطی و تبلیغی شهرهای زیارتی در تعاملات میان فرهنگی بر محور دین و مناسک دینی، اهمیتی مضاعف یافته است.
آن چنان که این شهرها از قابلیت ایجاد فرصت های فرهنگی ویژهای در مناسبات جهان اسلام و همچنین شکلگیری زمینه مناسب گفتگوی ادیان برخوردارند. از این رو نظر به خلأ و اهمیت کادرسازی و پرورش متخصین توانمند در حوزه مطالعات تبلیغ، فرهنگ و ارتباطات دینی در کلان شهرهای زیارتی جوامع اسلامی به ویژه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی و یکی از کانون های محوری ارتباطات شیعی کشور، اهتمام به ایجاد حوزه تبلیغ و ارتباطات دینی با تکیه بر پیشینه ارزشمند سنت و سیره رضوی ضمن توجه به تحولات ابزارهای نوین این عرصه ضرورت می یابد.
هدف کلی از راه اندازی رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تربیت افرادی توانمند در عرصه نقد، تحلیل و انجام پژوهش های حوزه ارتباطات، تبلیغ و گفتگوی بین ادیان و همچنین پرورش افرادی است که بتوانند در عرصه سیاستگذاری و نیز مدیریت و حتی اجرا (ستاد و یا صف به عنوان یک مبلغ توانمند) سازمان های تبلیغی ارتباطی کشورهای اسلامی و اعتاب و آستان های مقدسه به ویژه آستان قدس رضوی به عنوان قطب زیارت و ارتباطات شیعی ایفای نقش کنند.
دانش آموخته اين رشته پس از طي دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته، ضمن امکان فعالیت مؤثر در امر تبلیغ دینی(اعم از سنتی و نوین) قادر به نقش آفرینی در حوزه گفتگوی میان فرهنگی و گفتگوی ادیان و همچنین تأمین مطالعات پشتیبان حوزه تبلیغ و ارتباطات در نهادهای دینی و مجموعههای فرهنگی ارتباطی جامعه اسلامی است. مضاف بر این فعال شدن دانشآموختگان در حوزه سیاستگذاری و مدیریت حوزه تبلیغ و ارتباطات- از صورتبندی دقیق مسائل حوزه ارتباطات و تبلیغ در نهادهای دینی تا ارائه راه حل هاي بومي اسلامی و متعاقباً اجرا و ارزیابی صحیح آنها به ویژه در اعتاب و آستان های مقدسه خاصه آستان قدس رضوی در نسبت با زائران و مجاوران و سایر ادیان و مذاهب- در این رشته دنبال می شود./933/
علاقه مندان جهت ثبت نام و تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به سایت www.razavi.az.ir مراجعه نمایند؛ مهلت ثبت نام: 5 تیرماه 1402