۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۳۲۳
معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب‌الله لبنان:

عشق به فلسطین در وجود همه مسلمانان تنیده شده است

معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مسأله فلسطین برای تمام دنیای اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: عشق به فلسطین در وجود همه مسلمانان تنیده شده است.
شیخ قبریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام شیخ حسین قبریس، عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان و معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب‌الله لبنان، امروز در دیدار طلاب و روحانیان شیعه و سنی استان خراسان شمالی، با اشاره به اقدام اخیر صهیونیسم و جبهه استکبار در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم و اظهار کرد: عشق به فلسطین در وجود همه مسلمانان تنیده شده است و نمی‌شود کسی ادعای مسلمانی کند در حالی که فلسطین در زندگی او اولویت نداشته باشد.

وی افزود: این عشق را از نخستین لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و از زمانی که امام راحل پس از پیروزی این انقلاب فرمود: پس از این نوبت آزادی فلسطین است، دریافت کردیم و پس از امام راحل هم مسؤولین ایرانی، آزادی فلسطین را از اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

شیخ قبریس گفت: امروز برادران مسلمان ما در جای‌جای سرزمین‌های اسلامی راهپیمایی برگزار کرده‌اند تا اعلام کنند که قدس پایتخت فلسطین هست و خواهد ماند.

وی اضافه کرد: مردم ایران با این دوری جغرافیایی، غم فلسطین را در دل دارند و این جای قدردانی دارد؛ اما مردم مسلمان باید بدانند که انگلیسی‌ها به یهودیان قول دادند که سرزمینی را به آنها خواهند داد که از آن آنها نیست، این در حالی است که آموزه‌های اسلام به ما می‌آموزد که در مقابل ظلم ظالم و در مقابل پایمال شدن حق مسلمانان ساکت نباشیم.

شیخ قبریس گفت: اکنون فلسطینی که دشمنان زیادی برای غصب آن کمر همت بسته‌اند تقریباً ۳۵ سال که در سایه مقاومت اسلامی و برکات تجمع علمای اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی افزود: در این راه هرکسی از هر موقعیتی که داشت استفاده کرد؛ قاضی از موضع قضاوت، امام جماعت با جایگاه خود و معلم با تلاش خود مسیر وحدت و مقاومت را در پیش گرفته‌اند، شهید داده‌اند و جانبازان و مجروحین و اسرایی را تقدیم کرده‌اند و همه این را حداقل وظیفه خود می‌دانند.

شیخ قبریس تصریح کرد: مخصوصاً اینکه اگر کسی عمامه پیامبر را به سر داشته باشد در مسیر وحدت اسلامی و گفتمان مقاومت، رسالت بیشتری به عهده دارد.

این عالم لبنانی افزود: همه پیروان شیعه و سنی در کنار هم می‌گوییم قدس پایتخت فلسطین خواهد بود و با این شعار و عقیده امیدواریم مسلمانان وارد فلسطین شوند تا اشرار را از این سرزمین مقدس خارج کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات