۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۳۸۵
استاد حوزه علمیه همدان:

ایجاد نظام هماهنگ پرداخت لازمه برقراری عدالت است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: پرداخت حقوق عادلانه و منطقی از الزامات برقراری عدالت در جامعه است و باید یک نظام هماهنگ پرداخت در کشور تشکیل شود.
صفری

حجت الاسلام ناصر صفری استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به موضوع حقوق های نجومی که واکنش مقام معظم رهبری و مردم را در پی داشت، گفت: دولت از طرفی به بهانه کمبود بودجه، به تولید داخلی و رونق اقتصادی کمک نمی کند و از طرف دیگر به برخی از مدیران دولتی حقوق های نجومی پرداخت می شود و این یک تناقض است.

 

وی تصریح کرد: نه تنها در این موضوع که در بسیاری از موضوعات دیگر این تناقض وجود دارد، مانند هزینه های گزافی که در تشریفات و تشکیلات دولت از بدو شروع صرف می شود و این نشان دهنده روحیه تشریفاتی دولت است.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه گفت: وقتی در دولت به تشریفات پرداخته شود، باعث ناراحتی و نارضایتی جامعه از دولت و مسوولان خواهد شد و بدیهی است که مردم نسبت به نظام بدبین خواهند شد و نظام پشتوانه مردمی خود را از دست خواهد داد.

 

وی اظهار داشت: طبق بعضی اخبار دولت کنونی با وجود اینکه درآمد نفتی کمتری نسبت به دولت قبل داشته است اما هزینه های آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این افزایش صرف هزینه هایی مانند حقوق های نجومی می شود.

 

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به لزوم تشکیل نظام هماهنگپرداخت گفت: پرداخت حقوق عادلانه و منطقی از الزامات برقراری عدالت در جامعه است و باید در این زمینه یک نظام هماهنگ تشکیل شود.

 

وی افزود: نه تنها از دولت که از همه دستگاه ها و قوای نظام انتظار می رود در راستای ایجاد یک نظام هماهنگ پرداخت اقدام نمایند و این ذهنیت را از بین ببرند که کار هر قدر خطیرتر باشد باید مسوول آن حقوق بیشتری دریافت کند.

 

حجت الاسلام صفری ابراز داشت: در دهه 60 بزرگ ترین کارها در کشور با کمترین هزینه ها و حقوق ها انجام می شد اما این تفکر که کارهای بزرگ، حقوق های بزرگ می طلبد از دهه70 رواج پیدا کرد که این یک نگاه اسلامی نیست.

 

وی در پایان گفت: ارزش کار مسوولان باید با کارآمدی، تقوا و زهد سنجیده شود و اگر ملاک مدیران برای خدمت به کشور مادی باشد و ارزش کار آن ها باپول سنجیده شود، چنین افرادی صلاحیت مسوولیت ندارند زیرا هیچ سنخیتی با نظام اسلامی و ارزش های آن ندارند./979/302/ب3

ارسال نظرات