۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۹۹۶۳۲
رهبر شیعیان بحرین:

استفاده از خشونت علیه شهروندان محکوم است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که کشورهای مدعی آزادی در صدد هستند تا با راضی کردن مردم به یک دهم خواسته هایشان، انقلاب را از مسیر اصلی خارج سازند.
شيخ عيسي قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز این کشور که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد موافقت مردم را شرط اصلی مذاکره با دولت عنوان کرد و گفت: اختلاف کنونی میان ملت و نظام است و باید هر دو طرف به این مذاکره راضی باشند، ولی مردم در حال حاضر با هرگونه مذاکره و گفت و گو مخالف هستند و هیچ گروه و سازمانی حق ندارد تا به نمایندگی از مردم به مذاکره با دولت اقدام کند.

وی استفاده از خشونت علیه شهروندان را به شدت محکوم کرد و افزود: استفاده از خشونت علیه معترضانی که تنها در پی حقوق خود هستند شرعا و عقلا تجاوز و ظلم آشکار به شمار می آید و مغایر حقوق بشر و مقررات بین المللی است.

آیت الله عیسی قاسم از مذهبی جلوه دادن قیام ملت بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: طایفه ای جلوه دادن قیام ملت بحرین پذیرفتنی نیست و از رسانه های داخلی و خارجی که خبرهای قیام را پوشش می دهند و همه کسانی که این نهضت مردمی را پیگیری می کنند می خواهم تا از الفاظ مذهبی و طایفه ای که به ضرر ملت و کشور است به شدت پرهیز کنند و بر همه هموطنان لازم است تا جامعه خصوصا مدارس و دانشگاه ها را از نزاع های طایفه ای و کینه های مذهبی پاک سازی کنند، زیرا وحدت ملی عامل پیشرفت کشور می شود و نفاق و فتنه های مذهبی سبب بروز فاجعه خواهد شد.

رهبر شیعیان بحرین میدان اللولوه را پایگاه جنبش مردم خواند و تصریح کرد: هر آنچه که در میدان اللولوه که مکان اصلی تجمع معترضان به نظام است رخ می دهد بر جنبش مردم بحرین تاثیر می گذارد و بسیاری از افراد با شیوه های خبیثانه مختلف، در صدد ناکامی این تجمع بزرگ هستند و سعی می کنند تا نزاع طایفه ای را میان مجتمعان در این میدان پرورش دهند و با ارسال عناصر ناپاک به این میدان، تجمع پاک شهروندان بحرینی را لوث کنند.

وی ادامه داد: تحصن کنندگان در میدان اللولوه باید به شدت هوشیار باشند تا فریب نقشه های دشمنان را نخورند و ملت نیز باید در این امر مشارکت داشته باشد تا این پدیده به کل جامعه منتقل نشود.

شیخ عیسی قاسم به نقشه های دشمنان جهت خارج ساختن انقلاب از مسیر اصلی اشاره کرد و بیان داشت: برخی از کشورها که مدعی آزادی هستند و بر گسترش دموکراسی در جهان تاکید دارند و با این شعار به سایر کشورها حمله می کنند به ملت های قیام کننده فشار می آورند تا به یک دهم خواسته های خود قانع باشند و سکوت اختیار کنند و این نشان می دهد که این کشورها خواستار آزادی واقعی نیستند و در پی اهداف سیاسی هستند که مصالحشان در قبال آنها تامین می شود.

خطیب جمعه قفول آزادی زندانیان بی گناه را خواستار شد و گفت: بسیاری از زندانیانی که جرم آنان ثابت نشده است یا بر خلاف قانون و شرع محاکمه شده اند و با زور و شکنجه اعتراف کرده اند همچنان در زندان بسر می برند و این امر دلیل آشکاری بر عملکرد نادرست نظام است./980/گ
ارسال نظرات