۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۹۹۶۲۴
خطیب جمعه قفول بحرین:

مذاکره با نظامی که ملت خواستار سرنگونی آن است معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین مذاکره و گفت و گو با رژیمی که به خواسته های مردم بی توجه است و ملت در صدد سرنگونی آن است بی معنا توصیف کرد.
سيد عبد الله غريفي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی خطیب جمعه قفول بحرین، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام صادق(ع) این شهر، با اشاره به گسترش ظلم علیه ملت بحرین در سال های گذشته گفت: ما مردم را به تروریسم و خشونت دعوت نمی کنیم بلکه می خواهیم به سال ها ظلم و ستم و محرومیت ملت و همچنین سیاست های نادرست و خطرناک نظام حاکم که عامل همه بحران های موجود در کشور است پایان دهیم.

وی افزود: ملت که سال های بسیار است سیاست های دولت را تحمل کرده هم اکنون خواستار تغییر و اصلاح است ولی نظام نتوانست جواب خوبی به مردم بدهد و اوضاع را بحرانی تر کرد و به جای اینکه با حکمت و درایت با خواسته های مردم برخورد کند گزینه نظامی را که بدترین گزینه ممکن بود را انتخاب کرد و شهروندان را به خاک و خون کشید و خشم ملت را برانگیخت.

خطیب جمعه قفول تصریح کرد: مقامات باید بدانند که دیگر هیچ راهی جز توجه به خواسته های مردم ندارند و اگر غیر از این عمل کنند شرعیت خود را از دست می دهند و دیگر هیچ دلیلی برای باقی ماندن آنها در قدرت وجود نخواهد داشت و باید بدانند که با کشتار و خونریزی نمی توانند مردم را از صحنه عقب برانند.

وی بر لزوم ادامه اعتراضات تا تحقق کامل خواسته ها تاکید کرد و اظهار داشت: مردم باید تا تحقق کامل خواسته هایشان در صحنه حضور داشته باشند و به هیچ وجه میدان اللولوء و خیابان های بحرین را از راهپیمایی و تحصن خالی نکنند و از همه راه های مسالمت آمیز جهت تحقق مطالبات خود استفاده نمایند و از خشونت و تنش به شدت پرهیز کنند.

علامه غریفی خواستار محاکمه جنایت کاران شد و ادامه داد: خون شهدا نباید بی حساب باقی بماند و عاملان کشتار مردم باید به سزای عمل خود برسند و هیچ کس حق ندارد با آوردن بهانه های مختلف، این افراد را از محاکمه دور سازد.

خطیب جمعه قفول مذاکره با دولت را بی فایده توصیف کرد و بیان داشت: مذاکره ای که خواسته های ملت را محقق نسازد و هیچ ضمانتی برای تحقق نتایج آن وجود ندارد بی فایده است و مذاکره با نظامی که مردم خواستار سرنگونی آن هستند معنایی ندارد.

وی نسبت به گسترش فتنه های مذهبی در کشور هشدار داد و گفت: بسیاری از افراد تلاش می کنند تا این انقلاب را انقلابی مذهبی معرفی کنند و بدینوسیله انقلاب را از مسیر اصلی آن منحرف سازند ولی همه با هم باید در برابر این اقدامات بایستیم و کشور را از غوطه ور شدن در نزاع های مذهبی نجات دهیم.

سید عبدالله غریفی در پایان سخنان خود، بر لزوم آزادی همه زندانیان تاکید کرد./980/گ
ارسال نظرات