۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۹۹۲۰۷
دبیر همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

دومین همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با محور عدالت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر ضرورت فراهم کردن الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کشور تأکید داشته و دارند بر همین اساس بحث عدالت برای دومین همایش انتخاب شد.
همايش الگوي اسلامي ايراني پيشرفت


دکتر عطاالله رفیعی، دبیر همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری دومین همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت حرکت هوشمندانه‌ای بود که از سوی مقام معظم رهبری آغاز شد و اگر به درستی در جامعه تبیین شود سرمنشاء جنبش فکری و علمی در جامعه می شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت در اسناد بالا دستی کشور گفت: اهمیت رهبر انقلاب به این موضوع دلایل منطقی بسیاری دارد و دلیل نخست آن تجربه کشورهایی مثل ما است که در عرصه زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر الگوهای برآمده از دانش و تجربه غرب، کشور خود را اداره کرده اند.

رفیعی درباره تاثیر برگزاری همایش در تحقق این مهم گفت: برای رسیدن به چنین الگویی راه های مختلفی در پیش بود، انجام پروژه های مطالعاتی یکی از این راهکارها است، اما مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی یک راه میانبر را انتخاب کرد و آن برگزاری همایش الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است.

دبیر همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت افزود: نخستین همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت 2خرداد ماه سال جاری با هدف زمینه سازی علمی برای تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت برگزار شد که به لطف خداوند و با پشتیبانی معنوی و فکری و نیز مدیریت شایسته مقام معظم رهبری دستاوردهای گرانسنگ و ارزشمندی از همایش نخست الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت به ویژه در حوزه علوم انسانی حاصل شد.

رفیعی جریان سازی فکری و فرهنگی در جامعه را جزو مهمترین دستاورد همایش نخست دانست و افزود: به طور کلی در این همایش درصدد جریان‌سازی سیاسی و فرهنگی و نیز گفتمان‌سازی در خصوص الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت هستیم که در حال حاضر به نقطه قابل قبول و خوبی رسیده ایم.

وی تاکید کرد: از انفاس قدسی و الهی رهبری موضوع الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت سرعت بیشتری پیدا کرد.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش در اردیبهشت ماه سال 90 گفت: عدالت فردی و اجتماعی، نسبت های عدالت، شاخص های اندازه گیری عدالت، تحقق عدالت، عدالت و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از جمله محورهای دومین همایش ملی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است.

عضو هیات علمی دانشگاه به نقش نخبگان اشاره داشت و تاکید کرد: نخبگان و پژوهشگران باید در این زمینه نظریه پردازی کنند و وارد این فضای علمی شوند و مقام معظم رهبری نیز خودشان از همه پژوهشگران و حوزویان و دانشگاهیان دعوت کردند که در این فضای تئوری سازی پیشرفت با مبنای ایرانی و اسلامی وارد شوند.

رفیعی در ادامه افزود: الگوی اسلامی- ایرانی، پیوند مبارکی است جهت پیشرفت ایران اسلامی و باید دغدغه همه پژوهشگران ایرانی باشد چراکه در عالی ترین و موثرترین سطح در حال پیگیری است و بهترین زمینه است که با فهم دستاوردهای گذشته به ساختن آینده ای شفاف دست پیدا کنیم.

دبیر همایش ملی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در پایان از برگزاری نخستین نشست خبری دومین همایش ملی الگوی اسلامی – ایرانی با حضور حجت الاسلام غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری همایش خبر داد./916/د102/ع

ارسال نظرات