۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۹۹۰۶۱
یک تهیه کننده سینما و تلویزیون:

خلأ حضور طلاب در فیلم‌های عاشورایی احساس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یک تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت:خلا حضور طلبه های حوزه علمیه درساخت فیلم های مذهبی به ویژه فیلم هایی که به نوعی به واقعه بزرگ عاشورا و امام حسین(ع) می پردازند بیش از سایر عرصه ها احساس می شود.
 نقد و بررسي فيلم


به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی،جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما وتلویزیون با بیان این که در فیلم های دینی،تحقیقات و نگارش فیلم نامه بخش مهمی از این فیلم ها را شامل می شود افزود: طلبه ها در این مرحله یعنی مراحل پژوهشی و جمع آوری منابع و نگارش فیلم نامه می توانند نقش تاثیرگذاری درساخت فیلم های دینی از جمله فیلم های عاشورایی داشته باشند.

وی با اشاره به این که حضور طلبه ها درعرصه فیلم سازی کشورما تا کنون به نفع هر دو گروه سینماگران و حوزویان بوده است،تصریح کرد:ما سینماگران انتظار داریم طلبه ها بیشتر از گذشته خود را به عرصه سینمای کشور نزدیک کنند و ما فیلم سازان را در ساخت آثارمان یاری رسانند.

تهیه کننده فیلم«پست چی سه بار در نمی زند» با تاکید بر این که درعرصه سینمای دینی سفارشی کار کردن نه تنها مذموم نیست بلکه بسیار پسندیده نیزهست،اظهار داشت: معمولا ساخت فیلم های دینی به ویژه آثاری که به زندگی و شخصیت ائمه اطهار می پردازند با هزینه های بالایی روبروست که بخش خصوصی از عهده آن بر نمی آید و دولت باید وارد این عرصه شود.

نوروزبیگی ادامه داد: به دلیل علاقه مردم ایران به ساحت امام حسین(ع)،فیلم هایی که به نوعی به ایشان مربوط می شود مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرند به همین دلیل نهادهای فرهنگی و هنری ما باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و امکانات لازم را برای فیلم سازان ما فراهم نمایند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان این که بهتر است کارگردانان غیرمستقیم به امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بپردازند یادآور شد: آثاری هم که تا کنون درباره آن حضرت و حوادث پیرامون ایشان در کشور ما ساخته شده،پرداخت غیر مستقیم نسبت به این موضوعات بوده و توانسته است با تماشاچیان ارتباط برقرار کند.

مدیر تولید و مجری طرح فیلم «آواز گنجشک ها» اظهار داشت: عاشورا گرچه واقعه ای تاریخی مربوط به چند قرن پیش است، اما لازم است فیلم سازان ما با معاصر سازی آن حادثه بزرگ، قصه های درخشانی را از واقعه کربلا خلق کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی«یک وجب از آسمان» نسبت و ارتباط نزدیک دفاع مقدس مردم ایران با واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: من معتقدم تعداد زیادی از فیلم خوب و تاثیرگذار دفاع مقدس، که مبانی عاشورا و کربلا را مطرح کرده اند می توان در زمره فیلم های عاشورایی قرار گیرند زیرا بین جنگ 8 ساله ما و واقعه عاشورا ارتباط تنگاتنگی برقراراست که هر فیلم سازی در اثرش به این مبانی اشاره کند در حقیقت فیلم عاشورایی ساخته است.

یادآوری می شود سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه ،اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره نیز 28 اسفندماه سال جاری است./930/102/ع



ارسال نظرات