۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۸۱۶۹
مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین:

حکام عرب باید به دور از استبداد و قلع و قمع به تحقق مصالح کشور اقدام کنند

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین از حکومت های عربی خواست تا به دور از سیاست استبداد و قلع و قمع مردم به فکر تامین مصالح عمومی کشور باشند.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین، دربیانیه ای، خواستار اصلاحات گسترده در نظام سیاسی این کشور شد.

در این بیانیه آمده است: در پرتو تغییراتی بزرگی که در جهان عرب در حال رخ دادن است و شاهد گسترش قیام های مردمی در کشورهای مختلف منطقه هستیم، مردم بحرین نیز چشم انتظار تغییراتی واقعی که ضامن امنیت، ثبات و زندگی کریمانه است هستند و امیدوارند تا نظام حکومت در این کشور به گونه ای باشد که حاکم بر اساس انتخاب مردم در انتخاباتی پاک و شفاف انتخاب شود.

این مجلس افزود: تغییرات و اصلاحات حق طبیعی ملت بحرین است و مردم برای رسیدن به این خواسته جانفشانی های فراوانی کردند و حاضرند تا با روش های مسالمت آمیز و متمدنانه به این حق مشروع پافشاری نمایند.

علمای شیعه بحرین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و اظهار داشتند: آزادی زندانیان سیاسی، رفع حالت فوق العاده امنیتی، پایان دادن به خفقان علیه آزادی کلمه و راهپیمایی و گشوده شدن دروازه های مذاکره و گفت و گو با گروه های معارض، مقدمه خوبی برای اصلاحات هستند.

مجلس اسلامی علمای شیعه با تاکید بر اینکه عصر کنونی، عصر ملت هاست تصریح کردند: نظام های حاکم در کشورهای عربی باید متوجه باشند که در عصر ملت ها قرار داریم و باید همه تلاش خود را برای همبستگی با خواسته های مردم، تحرکی اساسی برای به نمایش گذاشتن اراده ملی و تحقق مصالح کشور به دور از استبداد و قلع قمع انجام دهند.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: ما همچون سایر مردم این کشور، منتظر رسیدن روزی هستیم که فضای آزادی و دموکراسی و احترام به حقوق بشر در کشورمان بوجود آید و امنیت، ثبات، پیشرفت و شکوفایی در زمینه های مختلف زندگی مردم دیده شود./980/گ
ارسال نظرات