۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۹۷۱۵۶
به همت دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

شماره جدید نشریه حورا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره جدید نشریه حورا به همت دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.
ماهنامه حورا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در این شماره دوماهنامه حورا که شماره 37 آن به شمار می‌رود، بانوان و تبلیغ دینی به عنوان محور کلی مدنظر قرار گرفته است.

در سرمقاله این نشریه آمده است: بررسی مقوله تبلیغ زنان از جهات متعددی حائز اهمیت است؛ از یک سو تبلیغ سنتی علی رغم توسعه و تنوع وسایل ارتباط جمعی به دلیل تاثیر ارتباط گفتاری و چهره به چهره همچنان از شیوه‌های موثر به حساب می‌آید و از سوی دیگر بیشتر مخاطبان جلسات تبلیغ سنتی را زنان تشکیل می‌دهند و در جهت‌گیری جلسات تبلیغی از نظر شیوه و محتوی تاثیرگذارند.

در شماره جدید نشریه حورا گفتگوهایی با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با محور توانمندسازی مبلغان زن، وحید شالچی با محور پدیده‌شناسی جلسات تبلیغ زنانه، حجت‌الاسلام زادهوش، معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محور تبلیغ در حوزه زن و خانواده، حجت‌الاسلام موسوی هوایی، معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با محور اهمیت زنان در امر تبلیغ و مریم مدملی مبلغ باسابقه و از کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با محور زنان و تحول جلسات تبلیغ دینی گنجانده شده است.

این نشریه همچنین دربردارنده گزارش‌ها و مقالاتی با عنوان بانوان و تبلیغ دینی، محافل مذهبی زنان؛ ظرفیت‌ها، کاستی‌ها و بایسته‌ها، جلسات تبلیغ زنان؛ ثمرات، آسیب‌ها و راهکارها است.

در شماره سی و هفتم نشریه حورا علاوه بر موضوع محوری تبلیغ دینی بانوان مقالاتی در سایر موضوعات ویژه بانوان نیز ارائه شده است که مقاله اجرت خدمات زوجه از نگاه فقه به قلم مهدی سجادی امین و ترجمه مقاله ضرورت تفکیک نقش‌های جنسیتی والدین نوشته دیوید پوپنو ترجمه شده توسط مریم رفیعی و شرح کلمات حضرت زینب(س) توسط فریبا علاسوند را می‌توان از این جمله برشمرد.

در این شماره نشریه حورا سه کتاب مرتبط با حوزه معرفتی زنان نیز به صورت تفصیلی معرفی شده‌اند. /901/د102/ع

ارسال نظرات