۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۹۶۸۴۹
مؤلف کتاب تاریخ تدوین قرآن:

لازمه خاتمیت اسلام، بقای تعالیم قرآن تا قیامت است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم دینی گفت: کتاب«تاریخ تدوین قرآن» به مباحث نزول، جمع آوری و نگارش قرآن و نیز وجه تعدد قرائت های مختلف می پردازد و به پرسش‌هایی از این دست پاسخ می دهد.
قرآن نفيس


علی امیر خانی، مؤلف کتاب«تاریخ تدوین قرآن» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: لازمه خاتمیت شریعت محمدی(ص) حفظ و بقای تعالیم قرآن تا برپایی قیامت است.

وی در ادامه افزود: از این رو بررسی صحت و سلامت قرآن، مصونیت آن از تحریف و حوادث روزگار و عدم نفوذ مخالفان و منکران در متن مقدس این کتاب بسیار مهم و ضروری است.

امیرخانی اظهار داشت: خداوند متعال از ابتدای آفرینش انسان، پیامبران الهی و کتب آسمانی را برای هدایت بشر به سوی سعادت و کمال نهایی، یعنی نزدیکی هر چه بیشتر به سوی خود فرستاده است.

وی خاطر نشان کرد: یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر پاک الهی و پنج پیامبر اولوالعزم و صاحب شریعت و چندین کتاب آسمانی،‌ نتیجه این برکات الهی است؛ اما دستاورد این سلسله بزرگ بر اثر عواملی مختلف دچار تحریف شده است.

مؤلف کتاب تاریخ تدوین قرآن یادآور شد: نداشتن ظرفیت مناسب انسانی برای درک مفاهیم کتاب های مقدس، سودجویی و مخالفت برخی از دشمنان دین، فاصله زیاد زمانی و بروز حوادث مختلف سبب تحریف این کتب آسمانی شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای نزول قرآن تا کنون، دشمنان همواره در صدد القای شبهات مختلف درباره قرآن بوده اند و شبهات گوناگونی درباره نزول قرآن، حفظ و جمع آوری قرآن، نگارش قرآن و قرائت های قرآن وارد کرده اند.

امیرخانی تصریح کرد: در مقابل دانشمندان مسلمان با بهره گیری از آموزه های دینی و احادیثی که از ائمه معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) وارد شده است به این شبهات و فرافکنی ها پاسخ گفته اند.

وی ادامه داد: کتاب«تاریخ تدوین قرآن» که از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه منتشر شده است به مباحث نزول، جمع آوری و نگارش قرآن و نیز وجه تعدد قرائت های مختلف می پردازد و به پرسش هایی از این دست پاسخ می دهد.

شایان ذکر است، کتاب«تاریخ تدوین قرآن» گردآوری شده از سوی«علی امیرخانی» در سال 1389 با شمارگان دو هزار نسخه، از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه در صد صفحه منتشر شده است./919/ت302/ع

ارسال نظرات