۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۶۸۰۷

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه زنان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه زنان را تشریح کرد.
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه زنان تشریح شد
به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجتهد زاده، مسؤول کمیته زنان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، یک شنبه دهم بهمن‌ماه در سالن نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توانسته است نگرش دنیا را به زن و خانواده مسلمان تغییر دهد.

وی با بیان این که در سایه فرهنگ اسلامی نقش زن در بسیاری از ابعاد مانند سنگر حجاب، تحصیل، کسب مهارت‌های گوناگون، تصدی مسؤولیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ستودنی است، خاطرنشان کرد: زنان مسلمان و انقلابی همچنین با تربیت صحیح فرزندان در شکل دهی فرهنگ و سازندگی آینده اسلامی سهیم هستند.

رییس مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به این که خانم ها قبل از انقلاب حضور منفعل و ابزاری در جامعه داشتند، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران بانوان در عرصه های مختلف مشارکت دارند و در انقلاب نیز تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم داشتند.

وی نقش زنان در حوزه فکر و اندیشه، علم و فرهنگ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز تعداد پذیرفتگان و فارغ التحصیلان در دانشگاه به 25 برابر و حضور 7 برابری استادان خانم نشان‌دهنده رشد زنان در بعد از انقلاب است.

مشاور رییس جمهور در امور زنان میزان آگاهی بانوان نسبت به تکالیف و حقوق زنان و بصیرت بالای امروز که در هیچ زمانی نبوده است، درصد بالای سواد 85 درصد زنان امروز زنان را از دیگر دستاوردهای انقلاب درعرصه زن معرفی کرد.

وی در بخش ورزش بانوان گفت: محور ورزش در بعد ار انقلاب پیشرفت داشته است و امروزبانوان در صحنه های گوناگون ورزشی با حجاب مدال آفرین هستند و همچنین نرخ رشد داوران و مربیان زن نیز وافزایش یافته است.

مجتهد‌زاده افزود: حضور زنان در کابینه دولت و دیگر فعالیت‌ها و حرف نو نظام در صحنه‌های بین المللی سیاه‌نمایی‌های دشمنان در عرصه حجاب را از بین برده است./921/پ202/س

ارسال نظرات