۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۹۶۷۵۷
آیت الله شبستری:

حوادث شمال آفریقا عبرتی برای کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به تحولات اخیر کشورهای تونس و مصر گفت: حوادث شمال آفریقا عبرتی برای کشورهای عربی است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: حوادث و تحولات اخیر شمال آفریقا در ابعاد داخلی و خارجی قابل بررسی و عبرت آموزی است.

وی خاطر نشان کرد: عدم حمایت آمریکا و همپیمانان غربی اش از دیکتاتور تونس و رضایت به کشتار مردم مسلمان مصر نشان می دهد، که هیچ‌گاه نباید بر حمایت استکبار جهانی امیدوار بود، چراکه ذات و ماهیت آنان دشمنی با اسلام است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که فتنه گران بیش از همه آگاه به مسائل روز باشند و بدانند که آمریکا منافع ضداسلامی خود بر هر کس دیگری ترجیح می دهد، گفت: فتنه‌گرانی که زیربار سیاست های آمریکا رفته و از آنها پیروی می کردند، به هوش آمده و نتیجه چنین زیربار رفتن را در حوادث اخیر شمال آفریقا مشاهده کنند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رفتن زیرلوای قدرت‌های غربی نتیجه ای جز شکست و تباهی ندارد، خاطر‌نشان کرد: آن عده از دولت‌های عربی که دل به حمایت های آمریکا و غرب خوش کرده اند، بایستی به اسلام و آموزه های دینی و نبوی برگردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیاناتی از امام راحل در خصوص حمایت آمریکا از برخی عناصر داخلی اظهار داشت: حمایت آمریکا از جریان فتنه، نشان از اوج دشمنی غرب با اسلام و بی بصیرتی سران فتنه بود.

وی ادامه داد: مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای تونس، یمن و مصر با الهام از انقلاب اسلامی ایران، خواستار حکومت اسلام و اخراج دیکتاتورهای منفعل وابسته غرب هستند.

آیت الله شبستری با تاکید بر عبرت گیری حسنی مبارک از شاه فراری ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که مردم مصر خود حسنی مبارک را نمی خواهند، وی سخنانی اظهار می کند که خشم مردم را دوچندان می کند.

وی با بیان احتمال راه اندازی موج بزرگتری از بیداری امت اسلامی طی روزهای اخیر گفت: ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، الهام بخش تمام آزادیخواهان، عدالت طلبان و اسلام گرایان واقعی است./935/پ202/س
ارسال نظرات