۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۹۶۶۱۴

همایش وقف و روحانیت در اسکو برگزار شد

برگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هفته وقف، همایش «وقف و روحانیت» در شهرستان اسکو از توابع استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
همايش وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف که در شهرستان اسکو برگزار شد، اظهار داشت: علما و روحانیان باید در کنار رسانه های گروهی، در منابر و مجالس وعظ و خطابه نسبت به عواقب موقوفه خواری تذکرات لازم را داشته باشند.

وی خواستار مشارکت مبلغان و روحانیان در احیای سنت حسنه وقف در جامعه شد و خاطرنشان کرد: روحانیان بایستی عموم مردم را از عواقب موقوفه خواری و تخریب موقوفات آشنا کنند.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که عموم مردم با مسائل فقهی وقف آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز عده ای در برابر احیای موقوفات و به روز کردن مال الاجاره ها مقاومت می کنند.

وی گفت: دستگاه قضایی بایستی نهایت همکاری را با سازمان اوقاف داشته باشد، چراکه موقوفه‌خواران گاه با سندسازی هایی درصدد اکل مال بالباطل هستند که بایستی جلوی این‌گونه منکرات گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطر‌نشان کرد: امروز وظیفه و رسالت شرعی و ذاتی روحانیت است که نسبت به ترویج فرهنگ وقف اهتمام جدی داشته باشد، چراکه هنوز بسیاری از موقوفات استان احیا نشده است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، عده‌ای در گذشته متولی وقف شده بودند که به قصد و نیت از بین بردن موقوفات عمل می‌کردند و عده ای دیگر بدون آگاهی از مسائل قفهی وقف متولی امر شدند که هر دو آسیب های جدی به این حوزه وارد کرد.

حجت الاسلام نوبری تبیین مسأله وقف را خواست اکید رهبری نظام دانست و گفت: آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف زمانی تجلی می یابد که وقف به معنای واقعی احیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که درآمد حاصل از موقوفات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افرایش یافته است، گفت: اغلب موقوفات مردم آذربایجان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد که اغلب مقید به زمان و مکان خاصی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات