۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۵۹۷۸
مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین:

انقلاب ملت تونس درس عبرتی برای حکام عربی است

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین سرنگونی نظام دیکتاتوری را به ملت تونس تبریک گفت و از حکام عربی خواست تا از این انقلاب عبرت بگیرند.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین طی بیانیه ای، انقلاب مردم تونس علیه دیکتاتوری زین العابدین بن علی را به ملت این کشور تبریگ گفتند.

در این بیانیه آمده است: مجلس اسلامی علمای شیعه، انقلاب ملت مسلمان تونس علیه نظام دیکتاتوری در کشورش و رهایی و آزادی از بند نظامی که دهها سال است بر روی سینه مردم سنگینی می کند را به آنان تبریک می گوید و از حکومتهای عربی می خواهیم تا از این انفجاری که جوامع عربی را به لرزه درآورد برای بهتر شدن روابط میان آنها و ملتهایشان استفاده نمایند.

علمای شیعه بحرین افزودند: حکام عرب باید از انقلاب تونس درس عبرت بگیرند و به بازسازی نظامشان بر اساس احترام به اراده ملت، ترسیخ عدالت، رفع هرگونه تبعیض و فساد و استبداد، بازسازی دولت بر اساس قانون و سازمانها، گشودن صفحه جدیدی با ملتها بر اساس اعتماد متقابل و واگذاری حقوق به مردم بپردازند.

این مجلس تصریح کرد: آیا نظامهای عربی با تعقل و اراده صادق از انقلاب تونس عبرت می گیرند؟ آیا تحولات جدی و اصلاحات واقعی متناسب با شان ملتهای عربی جهان که از استبداد و پسرفت رنج می برند را شاهد خواهیم بود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امیدواریم که این حکومتها از انقلاب ملت تونس درس بگیرند و ملت را اساس تغییر و شرعیت نظام بدانند و از خداوند متعال می خواهیم تا زندگی کریمانه و آزادانه را در پرتو نظام صالحی که به ملت و حقوق مشروعش و همچنین ارزشهای انسانی و دین اسلامی که دین اکثریت شهروندان تونسی است را به این ملت عطا کند./980/گ
ارسال نظرات