۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۹۵۷۹۹
رئیس اتحادیه علمای اسلام:

رئیس جمهور موقت تونس سزاوار تشکیل دولت جدید نیست

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه علمای اسلام رئیس جمهور موقت تونس را عامل کشتار مردم بیگناه این کشور خواند و خواستار برکناری همه مسوولان نظام دیکتاتوری سابق شد.
شيخ يوسف القرضاوي رئيس انجمن جهاني علماي اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام، در مصاحبه با شبکه الجزیره، از انقلاب مردم تونس و برکناری زین العابدین بن علی رئیس جمهور این کشور حمایت کرد.

وی در این باره گفت: پس از اینکه بت بزرگ هبل در تونس سرنگون شد باید بقیه بتها نیز شکسته شود و خدمتگزاران به نظام سابق که سالهاست ملت تونس را در رنج و مشقت قرار دادند نیز همانند رئیسشان سرنگون شوند.

شیخ یوسف القرضاوی تشکیل دولت جدید توسط محمد غنوشی نخست وزیر نظام دیکتاتور را محکوم کرد و افزود: مردی که حکومتش به کشتار مردم پرداخت سزاوار تشکیل کابینه ای که تونس را از بحران خارج سازد ندارد و ما حکومتی را برای خروج این کشور از بحران خواستاریم که هیچ یک از اعضای حزب حاکم در آن دست نداشته باشند و حکومتی به دور از حزب دیکتاتور بر تونس حاکم شود.

رئیس اتحادیه علمای اسلام بر لزوم بازگشت آوارگان تونسی به این کشور، آزادی همه زندانیان تونسی و بازگشت کشور به شرایط طبیعی تاکید کرد.

گفتنی است اعتراضات مردم نسبت به افزایش تورم و بیکاری منجر به سقوط دیکتاتوری 24 ساله زین العابدین بن علی رئیس جمهور این کشور شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از حکام عربی نسبت به این انقلاب به شدت ابراز نگرانی کردند./980/گ
ارسال نظرات