۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۹۵۶۹۲
نماینده آیت الله سیستانی:

عراق تمایل به گسترش روابط با کشورهای اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا با اشاره به اینکه زیارت اربعین حسینی مساله ای جهانی است خواستار تعامل مطلوب سفارتخانه ها و مرزبانان با زائران خارجی شد.
سيد احمد صافي؛ نمايند آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم گسترش روابط عراق با کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: پس از سرنگونی دیکتاتوری صدام، مشکلات فراوانی با کشورهای همجوار پدید آمد که منجر به عزلت گزینی عراق شد ولی هم اکنون اوضاع به سمت خوبی در حرکت است و همه باید تلاش کنند تا کشور به جایگاه سابق خود برگردد و برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد این مسیر را هموارتر خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه حکومتها بر اساس اطلاعات نادرستی که بدست می آورند روابط خود را با یکدیگر به تنش سوق می دهند ولی همکاری دوجانبه سبب رفع این مشکل می شود همانگونه که روابط نامناسب میان شهروندان در استانهای مختلف عراق با افزایش رفت و آمدها میان مردم برطرف شد.

حجت الاسلام صافی کشورهای عربی و اسلامی را به پذیرش عراق دعوت کرد و اظهار داشت: عراق علاقه فراوانی به بازگشت روابط با کشورهای اسلامی و عربی دارد و از کشورهای عربی می خواهم تا متقابلا پذیرای این تلاشها باشند و بدانند که کسی از دوستی و همکاری ضرر نخواهد کرد.

نماینده آیت الله سیستانی هوشیاری در برابر ترورهای سازمان یافته را خواستار شد و تصریح کرد: ترورهای سازمان یافته بوسیله سلاح های صدا خفه کن مساله ای بسیار خطرناک و نشان دهنده برنامه ریزی گسترده دشمنان است و از نیروهای امنیتی می خواهم تا به این موضوع به سادگی ننگرند، زیرا این ترورها با هدف ضربه زدن به نخبگان و مسوولان صورت می گیرد.

وی بر لزوم التزام به احکام شرعی در بیمارستانها تاکید کرد و بیان داشت: معاینه و درمان بیماران خانم باید توسط پزشکان بانو صورت گیرد و علما بر این مساله تاکید دارند تا جنبه های شرعی در این موارد رعایت شود.

حجت الاسلام صافی زیارت اربعین را امری جهانی خواند و تاکید کرد: زیارت اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر جهان به عراق اختصاص ندارد و مساله ای جهانی است و دولت، سازمانها، ادارات و حتی سفارتخانه های عراق وظیفه دارند تا زمینه های برگزاری باشکوه این مراسم و آماده سازی نیازهای زائران را فراهم سازند و مسوولان مرزها باید با زائران خارجی به صورت مودبانه رفتار نمایند./980/گ
ارسال نظرات