۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۹۵۰۷۴

نماینده آیت الله سیستانی انفجار کلیسای قدیسین مصر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا انفجار کلیسای قدیسین اسکندریه مصر را محکوم کرد و شهروندان مصری را به آرامش دعوت نمود.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد انفجار تروریستی علیه شهروندان مسیحی در مصر را محکوم کرد و گفت: مراجع تلقید جنایت حمله به کلیسای اسکندریه مصر را به شدت محکوم می کنند، قربانیان این جنایت، شهروندان بیگناهی بودند که شعایر عبادی خود را همانند سایر هموطنان انجام می دادند و هدف قرار دادن آنان جنایتی مشابه جنایت علیه سایر شهروندان این کشور است.

وی افزود: حکومتهایی که از این جنایتها رنج می برند باید برای ریشه کن کردن و ایستادگی در برابر این جنایتهای تروریستی همکاری نمایند و از شهروندان این کشورها می خواهم تا نسبت به نقشه های دشمنان جهت کاشتن فتنه های طایفه ای هوشیار باشند و این وظیفه بر عهده عاقلان جامعه است تا آرامش را به کشور بازگردانند و اجازه تحکم آشوب طلبان را ندهند.

حجت الاسلام کربلایی نیروهای امنیتی عراق را به هوشیاری بیشتر دعوت کرد و اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق باید در آستانه اربعین حسینی هوشیار و آگاه بوده و در برابر مسایل شک انگیز بی تفاوت نباشند و همه هموطنان را به همکاری با نیروهای امنیتی دعوت می کنم.

نماینده آیت الله سیستانی، عدم رها کردن خدمت جهت ادای زیارت اربعین توسط کارمندان را خواستار شد و تصریح کرد: کارمندان باید بدانند که شیوه های مختلفی برای ادای این زیارت وجود دارد و امیدوارم به گونه ای این مراسم را بجا بیاورند که با وظیفه خود تعارض نداشته باشد، زیرا خدمتی که آنان به مردم ارائه می دهند بسیار مهم است.

وی از حقوق و مزایای هنگفت مسوولان انتقاد کرد و گفت: فاصله بسیار زیاد حقوق میان مسوولان و کارمندان سبب شده است تا چهره ناخوشایندی از مسوولان در ذهن ترسیم شود و بودجه کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است، لذا از پارلمان می خواهم تا قانون حقوق مسوولان را مورد تجدید نظر قرار دهد.

شیخ کربلایی راهیابی برخی از نمایندگان به پارلمان را غیرقانونی خواند و بیان داشت: شیوه راهیابی برخی از نمایندگان که به صورت علی البدل به پارلمان راه یافته اند مصادره حق ملت به شمار می آید و بر خلاف قانون اساسی صورت گرفته است، آرای مردم در انتخابات بسیار مهم و باارزش است و باید به آرای آنان احترام گذاشت و کسانی که بیشترین آرا را کسب کرده اند جایگزین نمایندگانی شوند که به عنوان وزیر یا معاون قوای سه گانه انتخاب شده اند.

گفتنی است بر اساس قانون انتخابات عراق، نمایندگان بازنده ای که بیشترین آرا را کسب کرده باشند به عنوان جانشین نمایندگانی انتخاب می شوند که به عنوان وزیر یا معاون روسای قوه سه گانه معرفی شده اند./980/گ
ارسال نظرات